Дефицитът на професионални шофьори в България е поне 20,000 души, а в Европа - над половин милион души, и ситуацията тепърва ще се влошава в следващите години, заяви Димитър Димитров от Камарата на автомобилните превозвачи пред сутрешния блок на телевизия Bulgaria ON AIR. Проблемът остава, въпреки че заплатите на международните шофьори на камиони са до няколко пъти над средните за страната, и са сравними с тези на колегите им в Европа, поясни Димитров. Това, разбира се, се отнася до международните превози. Във вътрешните заплатите са по-ниски.
Шофьор на TIR - какво трябва да знаете (ГАЛЕРИЯ):
Почти половината шофьори са пред пенсия
Недостигът на товарни шофьори оскъпява живота на европейците и дори принудително води до преместване на производства. А проблемът ще се задълбочи след 2028, защото в момента цели 40% от водачите на ТИР са над 55-годишна възраст, и ще се пенсионират в следващите години. Водачите под 25 години са едва 8%, напомня Димитър Димитров.
НА СНИМКАТА: Шведската тираджийка Анджелика Ларшон, чийто външен вид зад волана на големия камион я превърна в Instagram знаменитост. Но над 99% от международните шофьори си остават мъже, и над 40% от тях са пред пенсия
Недостигът на товарни шофьори оскъпява живота на европейците и дори принудително води до преместване на производства. А проблемът ще се задълбочи след 2028, защото в момента цели 40% от водачите на ТИР са над 55-годишна възраст, и ще се пенсионират в следващите години. Водачите под 25 години са едва 8%, напомня Димитър Димитров.
НА СНИМКАТА: Шведската тираджийка Анджелика Ларшон, чийто външен вид зад волана на големия камион я превърна в Instagram знаменитост. Но над 99% от международните шофьори си остават мъже, и над 40% от тях са пред пенсия