fallback

Stellantis ще прави железни батерии в Европа заедно с CATL

Партньорството с китайците цели производството на по-евтини електромобили за европейския пазар

Италиано-френският автомобилен концерн Stellantis и китайският разработчик на електромобилни батерии Contemporary Amperex Technology Co. Ltd. (CATL) планират да създадат съвместно предприятие за производство и доставка на литиево-желязо-фосфатни клетки (LFP) в Европа.        

Двете компании подписаха меморандум за разбирателство, отнасящ се за доставката на такива батерии за европейския пазар.

Базираният в Нидерландия автомобилен производител иска да изгради завод за батерии съвместно с китайския си партньор, за да предлага по-достъпни електромобили в региона.

Като част от стратегическия план Dare Forward 2030, Stellantis обяви планове за постигане на 100% дял на електромобилите при продажбите на леки коли в Европа и 50% при регистрациите на лекотоварни превозни средства и коли в САЩ до 2030 г.

LFP батериите набират популярност сред производителите на автомобили, защото са по-евтини и по-стабилни от базираните на никел клетки, използвани в повечето електромобили. Въпреки че имат по-ниска енергийна плътност, което означава по-малък пробег, тяхната производителност се подобрява с напредъка на технологиите.

За CATL това няма да е първото сътрудничество с международен играч, докато прави опити за глобално разширяване. Китайският гигант вече се обедини с Ford, за да произвежда LFP батерии в Северна Америка. Заводът ще се управлява от Ford, но ще бъде оборудван с технологията на CATL.

„Днес имаме нулев капацитет за производство на LFP в Европа“, посочва пред журналисти Максим Пикат, вицепрезидент на Stellantis и ръководител на отдела, отговарящ за веригата на доставки. „През следващите пет до десет години това ще бъде много важна технология“, добавя той.

Китайските производители на батерии доставят около 80% от клетките в световен мащаб, докато базираните в азиатската страна фирми също така разполагат с много съоръжения за добив и преработка на суровини.

В момента Stellantis преразглежда своята стратегия за Китай и електромобилите. През 2022 г. групата затвори последния си завод в Китай, като на практика се оттегли от най-големия автомобилен пазар в света. Компанията обаче обяви, че ще инвестира в китайската стартъп компания Leapmotor, за да използва нейната архитектура.    

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 1 година )
    Значи всички се лъжат, освен теб. Икономиката на Китай е закъсала сериозно, инвеститорите си изтеглят парите от там, други бягат от автократичната несигурност и откриват фабрики другаде. Интересното е, че това важи и за чисто китайски компании като Фокскон, които набързо отвориха фабрика в Индия, след като Apple им вдигна жълт картон. След като партията опраска Алибаба и други компании, местните милионери и милиардери си търсят повод да се диверсифицират извън Китай.
  • #5
    Гост ( преди 1 година )
    ПростоКиро също подписа меморандум за завод в Ловеч,но нещо не се получи.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Подкрепям 2 и 3. Подписания меморандум нищо не значи от една страна и от друга ще правят това / толкова колкото Китайците им позволят. Ако някой си въобразява, че те ще допуснат прозиводство на евтини батерии извън Китай или да доставят на европейските производители много се лъже.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Добре са се ориентирали за CATL, но ще правят това което Кси им отпусне нито повече нито малко, а аз ел. кола няма да си взема докато не ми позволят да си вкарам от тези по 20к долара в алибаба, не на тройната цена същата от алчните франсета.
  • #2
    Вържйихх ( преди 1 година )
    Театрални постановки за пред хората по борсите. Подписали меморандум, демек "може би ще правим нещо някога". Той въпросният завод на Форд в щатите е под огромна въпросителна и е жив на системи, та какво остава за този.
  • #1
    MythBuster ( преди 1 година )
    Като част от стратегическия план Dare Forward 2030, Stellantis обяви планове за постигане на 100% дял на електромобилите при продажбите на леки коли в Европа.. хайде сега да видим математиците антиелектрици могат ли да сметнат колко процента остават за пазарен дял на автомобилите които ще се движат със синтетично гориво? Нали уж с талантис се отказал от батериите и ще залага на синтетично гориво?
fallback
Последни