IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

De Tomaso Guara - прощалният модел на италианската компания

Дизайнът е на Карло Гайно - човекът, който преди това проектира Maserati Barchetta

Последният автомобил, разработен под ръководството на Алехандро де Томасо, Guara, следва стъпките на Pantera, спортен автомобил със средно разположен двигател, финансиран почти изцяло с парите на Ford. Американците също помагат на Де Томасо да разработи Longchamp и седана Deauville, финансирайки базираната в Модена компания в продължение на почти две десетилетия.
 
 
De Tomaso
 
 

Но американските долари не са използвани за разработването на Guara. Харизматичният основател на De Tomaso продава своя 50-процентен дял в Maserati на Fiat през 1993 г., давайки на автомобилния производител от Торино пълен контрол върху Maserati.

Де Томасо обаче убеждава Fiat да запази правата за производство на Barchetta, състезателна кола със средно разположен двигател, разработена специално за състезателната серия Grantrofeo Barchetta. Състезателната кола с марката Maserati служи като основа за De Tomaso Guara, кръстен на т.нар. гривест вълк.
 
 
De Tomaso
 
 

Зад дизайна на модела стои Карло Гайно от Synthesis Design, господинът, който преди това проектира Maserati Barchetta.

Представен през март 1993 г. на престижното автомобилно изложение в Женева, Швейцария, Guara влиза в производство година по-късно. Вместо V8 двигател от американски произход, спортният автомобил първоначално използва агрегат, разработен от BMW. M60 атмосферен V8 двигател, за да бъдем по-точни.

Изработен от лека сплав, 3982-кубиковият двигател разполага с DOHC газоразпределителен механизъм и управление на Bosch. Способен е да осигури 282 конски сили при 5800 оборота в минута и 400 Nm въртящ момент. Колата използва шестстепенна ръчна трансмисия, доставена от Getrag.
 
 
De Tomaso
 
 

От 1998 г. до 2004 г. италианският автомобилен производител преминава към мощността на Ford. Във всеки случай De Tomaso избира 4,6-литровия Modular V8 двигател, защото е значително по-достъпен за фирмата, която изпитва финансови проблеми. Малко по-голям въртящ момент от този на BMW, 4601-кубиковият двигател също развива мощност от над 300 конски сили. 

Шасито е направено от алуминий, а панелите на каросерията използват смес от евтино фибростъкло, скъпи въглеродни влакна и здрав кевлар. Под обвивката акцентите падат върху вътрешно окачване с тласкач и два стабилизиращи щанги. Спирачната система представлява шест бутални апарати от Brembo.
 
 
De Tomaso
 
 

Не се предлага серво усилвател на волна, което прави маневрирането при високи скорости малко скучно. С помощта на Bacchelli & Villa, италианският автомобилен производител произвежда три Spider-а с мек покрив за заможни клиенти. През 2000 г. De Tomaso проучва вариант с компресор, базиран на дългогодишния 4,6-литров модулен V8 двигател на Ford, но в крайна сметка това не се получава.

Компанията влиза в ликвидация през 2004 г., само година след смъртта на Алехандро де Томасо. През целия производствен цикъл са произведени общо 50 броя Guara.
 
 

0 от 500