Японският производител Honda призна производствен дефект в двигателя си V6 3.5 и това накара Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ (NHTSA) да инициира изтегляне на 248 999 кросоувъра, минивана, пикапа и седана, произведени от компанията.
Оказва се, че атмосферните мотори от серията J35 са сериозно изложени на риск от повреда - устройството може да задръсти поради неправилната форма на свързващите пръти на коляновия вал. Необходими са скъпи ремонти на поне 2500 коли, а четвърт милион ще трябва да бъдат проверени, като в случая става въпрос за задълбочена диагностика с частично разглобяване на двигателя.
Двигателят V6 с естествено пълнене от серията J е тестван от времето - от 1996 г. насам се произвеждат различни варианти на тези „шестаци“. При агрегатите от серията J35Y5/J35Y6 обаче коляновият вал е бил монтиран погрешно с грешни свързващи пръти. Така частите нямат смазка, което може да доведе до блокиране на двигателя или трайна повреда.
Honda признава дефекта едва сега, въпреки че първите оплаквания за повреда на двигателя са получени още през 2020 г. За три години японският автомобилен производител е получил 1450 гаранционни претенции. Проверката на Honda Pilot, Ridgeline и Odyssey, както и Acura TLX и MDX ще започне през януари 2024 г., като техниците в сервизите ще трябва да идентифицират автомобили с дефектни колянови валове и да сменят безплатно мотовилката и буталната група или модула на двигателя.