IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Honda призна производствен дефект в двигателя V6 3.5

Близо четвърт милион коли са оборудвани с проблемния мотор

Японският производител Honda призна производствен дефект в двигателя си V6 3.5 и това накара Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ (NHTSA) да инициира изтегляне на 248 999 кросоувъра, минивана, пикапа и седана, произведени от компанията.


Honda V6


Оказва се, че атмосферните мотори от серията J35 са сериозно изложени на риск от повреда - устройството може да задръсти поради неправилната форма на свързващите пръти на коляновия вал. Необходими са скъпи ремонти на поне 2500 коли, а четвърт милион ще трябва да бъдат проверени, като в случая става въпрос за задълбочена диагностика с частично разглобяване на двигателя.

Двигателят V6 с естествено пълнене от серията J е тестван от времето - от 1996 г. насам се произвеждат различни варианти на тези „шестаци“. При агрегатите от серията J35Y5/J35Y6 обаче коляновият вал е бил монтиран погрешно с грешни свързващи пръти. Така частите нямат смазка, което може да доведе до блокиране на двигателя или трайна повреда.

Honda признава дефекта едва сега, въпреки че първите оплаквания за повреда на двигателя са получени още през 2020 г. За три години японският автомобилен производител е получил 1450 гаранционни претенции. Проверката на Honda Pilot, Ridgeline и Odyssey, както и Acura TLX и MDX ще започне през януари 2024 г., като техниците в сервизите ще трябва да идентифицират автомобили с дефектни колянови валове и да сменят безплатно мотовилката и буталната група или модула на двигателя.


0 от 500
  • #9
    3 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Понеже са ми изтрили предишния коментар да питам отново госта, дали вярва че Тесла е най-проблемния автомобил защото има най-много сервизни акции или вярва че Тесла е най-проблемния автомобил защото не предприема сервизни акции? Защото всеки път си мени мнението на 180% като фурнаджийска лопата в зависимост от статията под която пише. Ако сервизната акция е на японски производител е за хубаво, А ако сервизната акция е на Тесла е защото е некачествена
  • #8
    3 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Няма значение дали японците са откраднали технологиите както сега крадат китайците. Просто си помисли дали всичката електроника по онова време у вас не е била китайска и в най-лошия случай холандска? Ще ми изброиш ли какви американски марки са били на пазара в България по онова време, пък било то и в Кореком или внесени по втория начин?
  • #7
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Най-смешен беше митът за компютрите - японците ни кога не са имали сериозна компютърна индутрия (и в момента нямат), нито са измислили някакви компютърни технологии. Всичко идваше от САЩ. Дори Правец бяха откраднати от Моторола и Интел, а не от НЕК или от СЕГА. Но вицовете за българския и японския инженер си вървяха, оттам и митовете.
  • #6
    5 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Да, имаше "mercedes и всички останали". Обаче! Слоганът "японско качество" е изцяло измислен от маркетинга на японците и винаги е бил в сравнение с американските марки. Неуките фенчета от години се опитват да го "пренесат" и в Европа, но нямат шанс. Митът "японски технологии" е българско изобретение. По комунизЪма, понеже беше забранено да се хвали каквото и да е западно, нашите внасяха някои технологии от Япония. Да, спрямо българските, японските бяха цяло чудо, но не и спрямо американските.
  • #5
    10 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 3. За разлика от тебе, по технически въпроси не съм фен на марки и народности, а на технически характеристики и надежност. И ако за инструменти все още разчитам на японските makita, немските bosch, американските Милуоки, и хилти от Лихтенщайн, то за електроника все повече започвам да разчитам на китайски марки, като xiaomi например, като преди това разчитах на корейски, А в доброто старо време за което говоря, всичката електроника в къщи беше японска.
  • #4
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ама може ли такива работи да пишете за японски производител на автомобили.Наш ГаHчo ще ви каже, че те не се чупят. Това е долна лъжа и платена статия-провокация.Веднага да я изтриете!
  • #3
    13 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А немците при доказани дефектни двигатели обвиняват клиентите си за това, че са потегляли рязко, че са карали с високи обороти и др.подобни глупости, само и само да не си поемат гаранцията. А какво да кажем за коли от 1996 г. с изтекла отдавна гаранция. Виждате обаче, че японците оправят дори и толкова стари коли, когато са допуснали грешка. А какво да кажем за ВАГ групата при която от години всичките им мотори са с огромен разход на масло. В сервиза ви казват, че било нормално да гори масло.
  • #2
    16 rate up comment 6 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Японските автомобилни компании винаги си признават грешките и организира сервизни акции за отстраняването на тези грешки безплатно.Тесла не прави такова нещо,клиента винаги е виновен.
  • #1
    10 rate up comment 9 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Ех Как ми липсват времената "mercedes и всички останали" , "японско качество" и "японски технологии" . А парадоксалното е по онова време Какъв беше смисъла на израза "китайско качество" и абсолютно неизползваемият израз "китайски технологии". А само за последните дни четем как японците са шокирани от китайските технологии и ефективност на производството, А напоследък не сме видяли почти нито една нова технология първо имплементирана в mercedes, а след това при всички останали, както беше преди.