IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-здравите и най-чупливите 13-годишни коли според TUV

Германците вече купуват като българи: все по-стари и все по-амортизирани автомобили

Шокиращото поскъпване на новите коли в последните години започва да превръща дори най-големите автомобилни пазари в копия на българския. В Германия средната цена на нова кола вече достига 43,000 евро - с 60% повече, отколкото през 2013, и в резултат все повече хора се ориентират към втората ръка. Най-яркото доказателство е, че годишният доклад за надеждност от техническите инспекции в TUV за пръв път включва нова категория, за 12-13 годишни автомобили.
  
  
TUV
  
    
Средната възраст на автомобилите по германските пътища, която бе малко над 7 години в началото на века, сега вече е над 10 години, и продължава да расте.

Тазгодишният доклад на TUV е базиран върху техническите инспекции на 10.225 милиона автомобила, проведени между юли 2022 и юни 2023. В класирането попадат само модели, от които достатъчно голям брой са минали през преглед - оттам и отсъствието на марки като Lexus или Alfa Romeo, които са рядкост по германските пътища. В секцията за 12-13-годишните на практика попадат автомобили, произведени през 2010 и 2011 година.
  
     
20-те най-здрави коли на 12-13 години (ГАЛЕРИЯ):


     
       
По-нататък в класирането прави впечатление пропадането на Ford: eвропейското поделение на гиганта вече няма нито един модел в зелената зона, но за сметка на това има три в оранжевата и три в червената, начело с бестселъра Focus.

Не е убедително и представянето на корейското автомобилостроене: най-челно класираният модел оттам е Hyundai ix35, който е едва 39-и, а повечето други коли на Hyundai и Kia са в оранжевото и червеното. Не стоят по-добре нещата и при французите, чийто най-предно класиран представител е Renault Scеnic - на 41-а позиция.

В ЗЕЛЕНАТА ЗОНА: 20. Mercedes A-Class - 25,9% (при среден пробег 110,000 км), 22. Opel Meriva - 26,6 (115,000), 23. VW Touran - 26,8 (176,000), 24. Toyota Yaris - 27,1 (114,000), 25. VW Tiguan - 27,2 (154,000), 26. Suzuki SX4 - 27,5 (119,000), 26. VW Caddy - 27,5 (169,000), 28. VW Polo - 27,7 (121,000), 29. BMW 1/2 Series - 28,0 (150,000), 29. Opel Astra - 28,0 (139,000), 31. Mercedes B-Class - 28,1 (122,000), 32. Smart Fortwo - 28,2 (95,000), 33. Opel Insignia - 28,3 (171,000), 34. Mazda 6  -28,5 (162,000)

В ЖЪЛТАТА ЗОНА: 35. BMW 3/4 Series - 28,6% (при среден пробег 176,000 км), 36. Skoda Octavia - 28,9 (172,000), 37. Skoda Superb - 29,0 (189,000), 38. Skoda Fabia - 29,3 (125,000), 39. Ford C-Max - 29,6 (179,000), 40. Hyundai ix35 - 29,7 (136,000), 40. Mazda 2 - 29,7 (115,000), 42. Renault Scenic - 29,8 (141,000), 43. Mercedes E-Class - 29,9 (190,000), 43. Skoda Roomster - 29,9 (141,000), 45. Mercedes C-Class - 30,0 (166,000), 46. BMW 5/6 Series - 30,3 (199,000), 47. Opel Agila - 30,5 (89,000), 47. VW Sharan - 30,5 (197,000), 49. Opel Corsa - 31,1 (117,000), 50. VW Passat - 31,2 (207,000), 51. Ford Kuga - 31,3 (165,000)

В ОРАНЖЕВАТА ЗОНА: 52. Ford Fiesta - 31,4% (при среден пробег 123,000 км), 53. Hyundai i20 - 32,0 (112,000), 53. Seat Ibiza - 32,0 (138,000), 55. Seat Leon - 32,3 (151,000), 56. Hyundai i10 - 32,4 (97,000), 57. Opel Zafira - 33,1 (159,000), 58. Toyota Aygo - 33,2 (106,000), 59. Citroen C1 - 33,3 (109,000), 60. Citroen Berlingo - 33,5 (155,000), 61. Peugeot 308 - 34,0 (140,000), 62. Ford S-Max - 34,1 (199,000), 63. Kia Ceed - 34,5 (135,000), 64. Hyundai i30 - 34,6 (137,000), 65. Citroen C3 - 34,7 (111,000), 66. Ford Ka - 34,9 (103,000), 67. Fiat 500 - 35,1 (104,000)

В ЧЕРВЕНАТА ЗОНА: 68. Ford Mondeo - 35,9% (при среден пробег 192,000 км), 69. Renault Mеgane - 36,0 (142,000), 69. Suzuki Swift - 36,0 (123,000), 71. Dacia Duster - 36,1 (135,000), 71. Ford Focus - 36,1 (149,000), 73. Nissan Micra - 36,3 (115,000)
   
  
Nissan Qashqai Mk1 facelift
Не е чудно, че най-евтините коли в Европа са на последните места по надеждност. Чудно е попадането в Топ 10 отзад напред на модели като Qashqai, които съвсем не са евтини
  
   
Последното място на Dacia Logan е разбираемо: това не само е най-евтината кола на германския пазар, но и мнозинството бройки са базови модели, купени за комерсиална експлоатация и получавали минимум поддръжка.

Доста по-необясним е фактът, че третото поколение на Renault Clio се представя по-зле от Dacia Sandero, построена върху опростената платформа на второто поколение на Clio. Както и почти еднаквият брой повреди при Logan и при Nissan Qashqai, навремето най-продавания кросоувър в Европа.
  
   
10-ТЕ НАЙ-ЧУПЛИВИ:
74. Kia Picanto 37,0% дефекти (98,000 км среден пробег),
75. Ford Galaxy 37,1 (203,000),
76. Fiat Panda 37,3 (103,000),
77. Peugeot 207 37,6 (115,000),
78. Fiat Punto 37,7 (123,000),
79. Dacia Sandero 38,5 (116,000),
80. Renault Clio 38,6 (119,000),
81. Nissan Qashqai 38,8 (146,000),
82. Renault Twingo 39,9 (106,000),
83. Dacia Logan 40,9 (146,000)
  
   

 

0 от 500
  • #8
    21 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 4 - 8000 е ниската граница, но е в средниа диапазон. Ако си в София и имаш 20 км на ден отиване и връщане, a магазините са до вас или по път за работа, това това са ти грубо 4500 км на година. Даже и да "излезеш" някъде, пак може и да не и навъртиш толкова.
  • #7
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Вин ( преди 1 година )
    Знаем, знаем, нй-гоУемите Карачи са в България, само дето средните навъртени километри на представените автомобили са близки пак стойност до моите, верно за малко повече години, но все пак в Германия, където правели по 40/50 хиляди на година, според инженер Ганчев:)
  • #6
    11 rate up comment 19 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Хайде, бат *** философа налази да коментира колко са зле ТЮВ.Гледам още, че тъпите немци не карат пЛекcъc и Алфа Умpелo.Еха ако знаеха, че пЛекcъc не се чупяяявяят. Ама *** немци, какво да ги правиш...
  • #5
    16 rate up comment 20 rate down comment
    И както винаги ... ( преди 1 година )
    последните места "гордо" се държат от недоразумението рено и производната му неудачия! Е, има и един кашкавал на Нисан, но и той е рено-производно.
  • #4
    21 rate up comment 9 rate down comment
    До Вин ( преди 1 година )
    Вземете я покарайте тази кола, бре.117 000 км за 15 години. Ами че то аз на лято, докато съм си отпуска в България навъртам по 10-15 000 км, а вие на година няма и 8 000 км.След още 15 години и нови 117 000 км ще пишете, че е жеУезна, чук и прочее, а тя реално няма да има 250 000 км за 30 години!!!
  • #3
    36 rate up comment 10 rate down comment
    хахах ( преди 1 година )
    Плюв са сложили най-чупливите голфове, дето са на дъното на АутоБилд на тестовете от по 100к километра като най-надеждни. Нема такъв смех.
  • #2
    12 rate up comment 15 rate down comment
    Вин ( преди 1 година )
    Не че е важно, но такъв Кашкай регистриран януари 2008г. още е семейството и никакви повреди по основни агрегати не е имал.За 117000км. тампони на рамата на двигателя и ушите на задните амортисьори и от време на време просветва лампата на АBS. Не е издръжлив салона и гумираната боя по таблото и вратите, но досега в сервиз не е влизал за ремонт.
  • #1
    32 rate up comment 13 rate down comment
    Братя грим ( преди 1 година )
    Немски измислици