IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-здравите и най-чупливите 13-годишни коли според TUV

Германците вече купуват като българи: все по-стари и все по-амортизирани автомобили

Шокиращото поскъпване на новите коли в последните години започва да превръща дори най-големите автомобилни пазари в копия на българския. В Германия средната цена на нова кола вече достига 43,000 евро - с 60% повече, отколкото през 2013, и в резултат все повече хора се ориентират към втората ръка. Най-яркото доказателство е, че годишният доклад за надеждност от техническите инспекции в TUV за пръв път включва нова категория, за 12-13 годишни автомобили.
  
  
TUV
  
    
Средната възраст на автомобилите по германските пътища, която бе малко над 7 години в началото на века, сега вече е над 10 години, и продължава да расте.

Тазгодишният доклад на TUV е базиран върху техническите инспекции на 10.225 милиона автомобила, проведени между юли 2022 и юни 2023. В класирането попадат само модели, от които достатъчно голям брой са минали през преглед - оттам и отсъствието на марки като Lexus или Alfa Romeo, които са рядкост по германските пътища. В секцията за 12-13-годишните на практика попадат автомобили, произведени през 2010 и 2011 година.
  
     
20-те най-здрави коли на 12-13 години (ГАЛЕРИЯ):


     
       
По-нататък в класирането прави впечатление пропадането на Ford: eвропейското поделение на гиганта вече няма нито един модел в зелената зона, но за сметка на това има три в оранжевата и три в червената, начело с бестселъра Focus.

Не е убедително и представянето на корейското автомобилостроене: най-челно класираният модел оттам е Hyundai ix35, който е едва 39-и, а повечето други коли на Hyundai и Kia са в оранжевото и червеното. Не стоят по-добре нещата и при французите, чийто най-предно класиран представител е Renault Scеnic - на 41-а позиция.

В ЗЕЛЕНАТА ЗОНА: 20. Mercedes A-Class - 25,9% (при среден пробег 110,000 км), 22. Opel Meriva - 26,6 (115,000), 23. VW Touran - 26,8 (176,000), 24. Toyota Yaris - 27,1 (114,000), 25. VW Tiguan - 27,2 (154,000), 26. Suzuki SX4 - 27,5 (119,000), 26. VW Caddy - 27,5 (169,000), 28. VW Polo - 27,7 (121,000), 29. BMW 1/2 Series - 28,0 (150,000), 29. Opel Astra - 28,0 (139,000), 31. Mercedes B-Class - 28,1 (122,000), 32. Smart Fortwo - 28,2 (95,000), 33. Opel Insignia - 28,3 (171,000), 34. Mazda 6  -28,5 (162,000)

В ЖЪЛТАТА ЗОНА: 35. BMW 3/4 Series - 28,6% (при среден пробег 176,000 км), 36. Skoda Octavia - 28,9 (172,000), 37. Skoda Superb - 29,0 (189,000), 38. Skoda Fabia - 29,3 (125,000), 39. Ford C-Max - 29,6 (179,000), 40. Hyundai ix35 - 29,7 (136,000), 40. Mazda 2 - 29,7 (115,000), 42. Renault Scenic - 29,8 (141,000), 43. Mercedes E-Class - 29,9 (190,000), 43. Skoda Roomster - 29,9 (141,000), 45. Mercedes C-Class - 30,0 (166,000), 46. BMW 5/6 Series - 30,3 (199,000), 47. Opel Agila - 30,5 (89,000), 47. VW Sharan - 30,5 (197,000), 49. Opel Corsa - 31,1 (117,000), 50. VW Passat - 31,2 (207,000), 51. Ford Kuga - 31,3 (165,000)

В ОРАНЖЕВАТА ЗОНА: 52. Ford Fiesta - 31,4% (при среден пробег 123,000 км), 53. Hyundai i20 - 32,0 (112,000), 53. Seat Ibiza - 32,0 (138,000), 55. Seat Leon - 32,3 (151,000), 56. Hyundai i10 - 32,4 (97,000), 57. Opel Zafira - 33,1 (159,000), 58. Toyota Aygo - 33,2 (106,000), 59. Citroen C1 - 33,3 (109,000), 60. Citroen Berlingo - 33,5 (155,000), 61. Peugeot 308 - 34,0 (140,000), 62. Ford S-Max - 34,1 (199,000), 63. Kia Ceed - 34,5 (135,000), 64. Hyundai i30 - 34,6 (137,000), 65. Citroen C3 - 34,7 (111,000), 66. Ford Ka - 34,9 (103,000), 67. Fiat 500 - 35,1 (104,000)

В ЧЕРВЕНАТА ЗОНА: 68. Ford Mondeo - 35,9% (при среден пробег 192,000 км), 69. Renault Mеgane - 36,0 (142,000), 69. Suzuki Swift - 36,0 (123,000), 71. Dacia Duster - 36,1 (135,000), 71. Ford Focus - 36,1 (149,000), 73. Nissan Micra - 36,3 (115,000)
   
  
Nissan Qashqai Mk1 facelift
Не е чудно, че най-евтините коли в Европа са на последните места по надеждност. Чудно е попадането в Топ 10 отзад напред на модели като Qashqai, които съвсем не са евтини
  
   
Последното място на Dacia Logan е разбираемо: това не само е най-евтината кола на германския пазар, но и мнозинството бройки са базови модели, купени за комерсиална експлоатация и получавали минимум поддръжка.

Доста по-необясним е фактът, че третото поколение на Renault Clio се представя по-зле от Dacia Sandero, построена върху опростената платформа на второто поколение на Clio. Както и почти еднаквият брой повреди при Logan и при Nissan Qashqai, навремето най-продавания кросоувър в Европа.
  
   
10-ТЕ НАЙ-ЧУПЛИВИ:
74. Kia Picanto 37,0% дефекти (98,000 км среден пробег),
75. Ford Galaxy 37,1 (203,000),
76. Fiat Panda 37,3 (103,000),
77. Peugeot 207 37,6 (115,000),
78. Fiat Punto 37,7 (123,000),
79. Dacia Sandero 38,5 (116,000),
80. Renault Clio 38,6 (119,000),
81. Nissan Qashqai 38,8 (146,000),
82. Renault Twingo 39,9 (106,000),
83. Dacia Logan 40,9 (146,000)
  
   

 

0 от 500
  • #18
    3 rate up comment 4 rate down comment
    До 15 ( преди 1 година )
    Ти между здравина и производствен дефект разликя правиш ли май не!
  • #17
    24 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Само дето дефектите при немчулята са тоталки, а за останалите смяна на акумулатор го водят дефект, айде знаем ги тези класации нема нужда!
  • #16
    22 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Според немците най-здравото било немското. Купувайте ВАГ и БМВта. Много са здрави сами ще видите...
  • #15
    6 rate up comment 12 rate down comment
    до 14 ( преди 1 година )
    от най-здравите е дачия... на едногодишен автомобил вече корозирала цялата изпускателна система. Но поне частите и ремонтите са доста по-евтини, отколкото при другите
  • #14
    33 rate up comment 10 rate down comment
    Алекс ( преди 1 година )
    Докладите на TUV са манипулативни и не трябва да им се обръща внимание.Дачия е здрав и надежден автомобил,но германските производители хич не ги кефи,че и германците започнаха да ги купуват.
  • #13
    30 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "Германците вече купуват като българи: все по-стари и все по-амортизирани автомобили"- само, че не ги купуват германци , а всякаки имигранти - румънци, молдовци, украинци,българи и от "новите" с чаршафите...
  • #12
    18 rate up comment 18 rate down comment
    До Вин ( преди 1 година )
    За други не знам, но за мен при пробег под 10 000 км на година, човек е спорно дали има нужда да си купува кола.Познавам хора дето изкарват колата само за да ходят до вилата или на почивка.Зимно време я припалват и обикалят уличките около блока, за да не падне акумулатора и да не клеясват и ръждясват.И за какво ти е тази кола, ако не да я караш?Аз по какви черни пътища и какви дупки съм карал моите коли из планини, до язовири, реки, манастири и т. не. Ако видиш ще ми вземеш ключовете.
  • #11
    13 rate up comment 33 rate down comment
    до Попов ( преди 1 година )
    Какви японци те клатят, като една Хонда Джас има повече дефекти от Ауди А6, при почти ДВА ПЪТИ по-малък среден пробег и в пъти по-бедно и просто оборудване?
  • #10
    23 rate up comment 23 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Цена качество нищо не бие Френските в Европа и Американските в Света.Другото е лала лала.Ненците са скъпи и некачествени
  • #9
    27 rate up comment 10 rate down comment
    Пропов ( преди 1 година )
    Начиии нищо ново под слънцето. Франсетата не стават, японците са най надеждни. Немските са добри ама без даунсайзинга. И най вече големият локум за километрите. Виждате, че в Германия се кара средно около и малко над 10хил.км на година. Само,че в БГ се внасят таралясници или тотал щета или изключенията с над 200 хил.км и върнат километраж. Щото здравите коли под 150 хил. км са двойно по скъпи и никой в БГ няма да ги купи. Дори 20год. Е46 328/330i под 150хил.км гони 10хил..