IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Rеnault спира електрически седан, който се оказа ненужен

Моделът Mobilize Limo беше замислен като таксиметров автомобил, но никой не го иска

Renault спира производството на неуспешния Mobilize Limo. Под това име френският автомобилен производител произвежда електрически седан за таксита и отдаване под наем, разработен съвместно с китайската Jingliang Motors Corporation (JMC).


Renault Mobilize Limo


Mobilize Limo се различаваше от другите автомобили на Renault по своето лого и надписи -той имаше оригинална емблема вместо традиционния ромб. Седанът така и не успя да се наложи, след като през миналата година от него бяха продадени едва 67 бройки, а през 2023 г. още само седем.

Предимството на модела беше в просторния втори ред седалки, което го правеше подходящ за таксиметрови превозни. Mobilize Limo е оборудван с електромотор с мощност 150 к.с., монтиран на предната ос и батерия с капацитет 60 кВт/ч, като едно зареждане е достатъчно за 450 километра по цикъла WLTP. Максималната скорост на електрическата кола е ограничена до 140 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 9,6 секунди.


Renault Mobilize Limo

Renault Mobilize Limo

Според френското издание L'Argus Renault вече е спряло да приема поръчки за Mobilize Limo и дните на електрическия седан на поточната линия са преброени. Като причини за неуспеха на модела на пазара се посочват неблагоприятните условия за наем. Във Франция, например, електромобилът може да бъде наета за 1500 евро на месец за шест месеца и с ограничение на пробега до 150 000 километра. За да възстановят тази сума, таксиметровите шофьори трябваше да работят по 12 часа на ден и все пак да намерят време да заредят електрическа кола.

В същото време подразделението Mobilize, което отговаря за електрическите модели на Renault, ще продължи да съществува. Арсеналът на компанията включва градския автомобил Mobilize Duo, който е еволюция на миниатюрния Renault Twizy, представен през лятото на 2021 г. заедно с товарниje версии Bento и Hippo, които са на същата платформа. Duo е предназначен предимно за услуги за краткосрочно отдаване под наем, включително собственото споделяне на автомобили на Renault - Zity.


0 от 500
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 17 - Всичките 20 сивика ...
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Айде да не вкарвате украински !!!!
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Толкова си бакшиш, че дори не си излизал по улиците на София да видиш електрическите таксита. Продължавай да разправяш че таково животно нема.
  • #16
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Бакшиша ( преди 1 година )
    До 11.Митичен бустер,не учи ученото.Опита ти от возенето в такси,не ти помага да разбереш тънкостите в таксиметровите превози.Дървен философ да ми дава акъл.
  • #15
    2 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    8 часа и 55 минути от 8 до 16:55 - нормален работен ден с 40 минути почивка. Тоест автомобилът не е ограничаващ фактор, а да намериш клиенти.
  • #14
    1 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Първо спиране след 3:03ч. и 364 км Батерията е на 12% и след 10 мин. се зарежда до 47%. Следващо спиране 4:24ч от началото на пътуванетто. Изминати 513 км. Зареждане от 9% до 40% за 11 мин. На 5:45ч и 663км зареждане от 9% до 35% за 7 мин. На 814км и 7:14 последно спиране за зареждане от 9% до 50% за 12 мин. Изминаване на 1000 км за 8:55 часа и останали 8% заряд. Изразходени 220kWh. Средна скорост 112км/ч Виж сам: youtu.be/QpwSXMu1K2M
  • #13
    1 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Колко струва зареждането на зарядната на Тесла в мол paradise в София? 6 колонки по 250 kW всяка? В Пловдив също са безплатни но там колонките са само четири с 150 kW мощност. Тоест таксиметров шофьор може да върти в София или Пловдив с напълно безплатно зареждане , включително между градовете без притеснение за пробега. Примерно да врътне 1000 км за един работен ден. Да припомням ли схемата на зареждане?
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Al ( преди 1 година )
    Няма безплатно зареждане на ток в България!
  • #11
    2 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Дачиата за 400км харчи 70лв на ден - 2000лв на месец. Колко ти е лизинга за дачиата? 5 годишен лизинг за Тесла за 100 000 лв предполага под 1500лв лизинг.
  • #10
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Бакшиша ( преди 1 година )
    трудно изплаща лизинга на Дачия Сандеро,ти на електричка за 100000 лева го качи.