IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla се сгромоляса в Европа, пазарът има нов лидер

Спирането на субсидиите на някои пазари рязко свали интереса към електромобилите

Опасенията, че с края на щедрите държавни субсидии интересът към електромобилите в Европа ще намалее отчетливо, се потвърждават от данните за продажбите през октомври. Tesla Model Y, която убедително водеше като най-продаван автомобил на Стария континент от началото на годината, през десетия месец се срива и дори не попада в Топ 20 по продажби в класацията на DataForce. Американският електромобил губи и първото си място в класирането за годината, макар и с по-малко от 300 бройки разлика.
  
   
Tesla Model Y
През октомври Tesla Model Y не попада дори сред 20-те най-популярни модела в Европа
  
   
В предишни години доставките на Tesla намаляваха в началото на всяко тримесечие и се засилваха в края му, но със старта на производството в германската фабрика на компанията това приключи. Спадът през октомври е по-скоро свързан с прекратяването или ограничаването на държавните субсидии за електромобили на няколко от основните пазари в ЕС, включително в Германия.

Все пак Model Y си остава в много добра пазарна позиция в сравнение с миналата година - продажбите сега са с 271% по-високи, отколкото през октомври 2022. Ако тенденцията се запази обаче, в края на годината ще имаме изцяло нов победител при най-популярните автомобили в Европа. През последните 40 години на тази позиция са били само Volkswagen Golf, Fiat Punto, Opel Astra, Peugeot 206 и, през миналата година, Peugeot 208.
   
    
30-те най-продавани коли в Европа, 2023 (ГАЛЕРИЯ):


 
   

 

 

0 от 500
  • #19
    25 rate up comment 8 rate down comment
    Лудория до riders ( преди 5 месеца )
    Дачия Jogger го бие по всичко изброено от теб, без ускорението. Стоя и се чудя - ще си купя висока кола, за да мога да коментирам колко е бърза. Звучи ми да си купя Ферари и да снимам идиотско видео как го карам из полето...
  • #18
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория до MythBuste ( преди 5 месеца )
    Аз цени на компании не коментирам. Ако ги разбирах - пак нямаше да коментирам, а щях да си почивам някъде на топло и нямаше да пиша тук. :) За фалити на компании - не мисля, че е толкова елементарен процеса. И да зависи, както са писали по-долу, от 289 бройки. А за Тесла, докато имат зарядна инфраструктура, не ми се вярва да фалират. Лично мнение. Но смятам, че в настоящата ситуация, хората намалиха разходите си като цяло и затова по-напред излизат евтините коли.
  • #17
    7 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    кой взима заплата от хиляда лева бе, чиче? Вече и продавачките в кауфланд започват от 1800. иначе за боко, смоко и шишо е ясно
  • #16
    12 rate up comment 11 rate down comment
    Отитокугонема ( преди 5 месеца )
    По големия проблем е,че всеки иска да кара Тесла! Ама при заплата 1000лв кое по напред да си купи човек? Държавата на Свинчо,Бочко,Перукан и Кирчо нищо добро не ни чака!!!
  • #15
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Искам ( преди 5 месеца )
    Porsche. Ако може не на ток...
  • #14
    8 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Месец декември Теслата пак ще излезе на първо място. Помнете ми думите!
  • #13
    5 rate up comment 19 rate down comment
    MythBuster ( преди 5 месеца )
    До 12. Пробегът с едно зареждане отдавна се ограничава изкуствено до 500 км които са напълно достатъчни до първото спиране за почивка. Сега повече се набляга на увеличаване на скоростта на зареждане и броя на зарядните станции както и се по-голямото намаляване на разстоянието между тях. Ако на всеки 10 км от маршрута имаш зарядна станция на която можеш да заредиш 100 км за 5 мин, когато тръгнеш на дълъг път вече не се оказва проблем, че вместо 1-2 пъти бензин, ще зареждаш 3 пъти/мес. ток.
  • #12
    25 rate up comment 1 rate down comment
    v-1 ( преди 5 месеца )
    Не се карайте, нормално е да се забави нарастването на дяла ел. коли на пазара. След субсидиите и първоначалният ентусиазъм, остават скептичните потребители, които не са сигурни още в технологията и не искат да рискуват. За да станат масови трябва първо да се реши проблема с обсега/батерия и да се намали още цената на ел. колите (сега все още е доста висока сравнено с ДВГ колите)
  • #11
    7 rate up comment 24 rate down comment
    PLAID ( преди 5 месеца )
    #6 В твоя въображаем свят 1 кара Тесла и той пише коментари. В реалния свят сме близо 6 милиона и ще растем, докато не остане и 1 дизелогрухтер по лицето на Земята. С мръсотията ще си замине бедността, простотията, вечното мрънкане и кофти настроение на другарите водачи.
  • #10
    7 rate up comment 21 rate down comment
    raiders ( преди 5 месеца )
    Да Ви кажа ли коя ще е най-продавана през 2024... Тесла 3. Дайте ми по-добра алтернатива за 40к на Сув с такива параметри като Тесла У. Ускорение, големина на бигажника, вътр. пространство, клинерс и т.н.