Допреди няколко години кросоувърите Opel Antara и Chevrolet Captiva се радваха на популярност на пазара както на нови, така и на употребявани автомобили. Много от екземплярите от двата модела са оборудвани с бензинови двигатели с обозначение A24XE или A24XF. Те имат работен обем 2,4 литра, като се поставят на двата кросоувър, произведени през периода 2010-2018 г., както и на други модели на германската и американска марки.
Двигателят е атмосферен, като степента на компресия не е много висока - 10,4. Производителите на автомобили обаче са го конфигурирали за бензин A-95 и не препоръчват използването на гориво с по-ниско октаново число. Самият мотор е базиран на алуминиев цилиндров блок. Главата с шестнадесет клапана също е излята от алуминиева сплав.
Оптималните топлинни хлабини в клапанния механизъм се поддържат от хидравлични компенсатори. Разпределителните валове са оборудвани с устройства за регулиране на фазите. Като цяло A24XE е типичен модерен „алуминиев" двигател с ангренажна верига и си има някои особености, които трябва да се вземат предвид.
5 проблема на популярен двигател на Opel (ГАЛЕРИЯ):
По правило този елемент рядко изкарва повече от 50 000-60 000 километра. Това обикновено се случва при автомобили, които често се карат сериозно натоварени или чиито водачи обичат активен стил на шофиране. И в двата случая двигателят се върти динамично, задвижването изпитва по-големи натоварвания и по-бързо се поврежда.
Ако забавите смяната на повреден обтегач, веригата може да повреди предния капак на двигателя. И разходите за ремонт ще се увеличат значително. Има смисъл да смените обтегачите и амортисьорите на верижните задвижвания на балансиращите валове. Освен това са ненадеждни и се развалят при малък пробег.