Като един от най-продаваните SUV автомобили на пазара, Subaru Forester има верни фенове, които ценят неговата практичност, ефективност и възможности. Автомобилният производител не планира да промени това с новото поколение на модела, но се надява, че постоянните клиенти трябва да оценят по-твърдата структура, по-голямата товарна площ и добавените технологии в автомобила.
Задвижването на новия Forester е поверено на познатия от предшественика 2,5-литров „боксер“ с 4 цилиндъра, който развива 180 к.с. и 241 Нм въртящ момент. Двигателят е комбиниран с безстепенна трансмисия, както и с най-новата версия на фирмената система за задвижване на четирите колела. Тя е преработена за по-бърза реакция и активно векторизиране на въртящия момент на задните колела. Подобно на стария Forester (и настоящите Crosstrek и Outback), системата X-Mode е стандартна за всички с изключение на базовото оборудване, което спомага за подобряване на представянето извън пътя.
Като изключим тези функции, структурата на Forester е значително актуализирана. Въпреки че все още използва модулната глобална платформа на Subaru, новият Forester разполага със специална конструкция на вътрешната рама. Subaru първо прикрепя страничните панели към пода, след което се добавя външната обшивка на кросоувъра.
Този метод, използван от Subaru, подобрява достъпа до ключовите точки на каросерията, позволявайки на производствените съоръжения да добавят стратегически заварки и да използват повече структурно лепило. Резултатът е 10% по-голяма твърдост в полза на безопасността и управлението.
Ревизираният дизайн е заимстван от съществуващата гама на Subaru, с лице, което напомня по-големия кросоувър Ascent и арките на калниците, подобни на тези на WRX. Ниската линия напомня за модела от първо поколение и неговия дизайн на „високо“ комби. Вратите и люкът имат по-широки, по-квадратни отвори за по-добро влизане и излизане, а задната част на Forester залага на тенденцията с изкуствени светлинни ленти с гланцирана черна декоративна лента, свързваща задните светлини.
Отворите за изпускане на въздух на задния ръб на отворите на предните колела спомагат за намаляване на повдигането под предната част на автомобила, за да се подобри стабилността при шофиране според Subaru. Верен на репутацията си за покоряване на тежък терен, всеки Forester ще получи релси на покрива и долна облицовка на каросерията, чийто цвят ще зависи от нивото на оборудване.
Интериорът на новия Forester е променен, като се залага на 11,6-инчов вертикален сензорен екран и безжично огледално отразяване на смартфона. Изключение прави базовото ниво на оборудване, което получава чифт 7,0-инчови екрани за инфоразвлекателни и климатични контроли. Отвъд познатата централна конзола на Subaru, останалата част от кабината има специфичен за Forester дизайн, който измества таблото нагоре за повече пространство за коленете и се възползва от долната линия на колана за по-добра видимост навън.
Всяко ниво на оборудване Forester – базово, Premium, Sport, Limited и Touring, ще се предлага стандартно с актуализирана версия на пакета Subaru EyeSight от технологии за активна безопасност. В допълнение към съществуващите стерео-камери, има нова широкоъгълна монокамера високо на предното стъкло, за да предостави по-подробна информация на системата, подобрявайки разпознаването на пешеходци и велосипедисти, както и наблюдавайки по-точно напречния трафик.
Новият Forester също така получава функция за спешна помощ, която ще активира аварийните светлини, ще спре колата в нейната лента и ще се свърже със службите за спешна помощ, ако водачът не реагира на подканите за активна безопасност. Някои версии ще получат наблюдение на мъртвата точка с откриване на напречен трафик отзад, както и нова система за автоматично аварийно управление. Ако Forester открие опасност от страната на платното и водачът не предприеме подходящи действия, той автоматично ще премине от другата страна на платното, за да избегне препятствието.
Още снимки на новото Subaru Forester - вижте в галерията: