Новата концепция Subaru Sport Mobility concept беше представена на автомобилното изложение в Токио като напомняне за афинитета на японската марка към офроуд представянето и спортните машини с възможност за шофиране в пресечен терен. Масивното, надигнато спортно купе е визия за офроуд спортен автомобил, вдъхновен от най-успешните рали състезателни образци на Subaru.
Автомобилът не показва категорично стилистично влияние от който и да е модел на Subaru от миналото или настоящето, но в концепцията си н омпактно, спортно 4x4 с много удоволствие за водача като основен приоритет, изглежда като естествен морален наследник на Impreza, печелила WRC прец 90-те години.
Предварителните изображения, публикувани преди разкриването на концепта, предполагат, че той е черпил известно вдъхновение от разкошния SVX от 1991 г. Късите надвеси на концепта, масивната облицовка на каросерията и повишената височина на автомобила подсказват способността му да се справя с предизвикателни терени, докато заоблената пасажерска клетка и изваяната каросерия предполагат акцент върху аеродинамичната ефективност в името на увеличаване на пробега.
Не е ясно дали непознатите стилистики на концепцията предвещават преосмисляне на дизайнерския език на Subaru, но очевидно ултратънките LED светлини, изпъкналата облицовка на арките и дизайна на колелата от една част бележат отклонение от характеристиките, които определят текущата линия на марката.
Както повечето концепции на изложението в Токио, Sport Mobility Concept има електрическо задвижване. От Subaru казаха: „Този концептуален модел изразява удоволствието, което Subaru предлага в епохата на електрификацията, въплъщавайки удоволствието да отидеш навсякъде по всяко време и да шофираш по желание през ежедневни или напълно необикновени места.“
Повече снимки на Subaru Sport Mobility concept можете да видите в галерията:
Не са публикувани изображения на интериора, но Subaru загатва, че водачът ще има контрол над „всичките четири колела по желание“, намеквайки за двойно EV задвижване с усъвършенствана технология за векторно разпределение на въртящия момент за оптимална пъргавина.