IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Заместникът на Passat: тестваме новия Volkswagen ID.7

Eлектрическият седан е вече доста по-голям - и със задно предаване (ВИДЕО)

Спомням си колко се вълнувахме всички при появата на първия ID - електрическото бъдеще на Volkswagen. Но това тук е вече шестият модел от гамата, и бихме очаквали ентусиазмът отдавна да е поотшумял.
   
  
 
     
   
Само че с тази кола - новия ID.7 - има два фактора, които променят нещата.

Първият е, че това е фактическият наследник на Volkswagen Passat. А Volkswagen Passat е вторият най-популярен автомобил в България изобщо, след Golf.
Втората причина е, че това тук е първият ID модел, създаден не според модата и актуалните вкусове на публиката, а според онова, което ни казва науката.
  
   
Volkswagen ID.7 тест драйв
    
    
Passat вече приключи живота си като седан - новото поколение ще се предлага само в комби вариант. Аrteon е в последната година на производството си.

ID.7 обаче не е просто електрическият наследник на тези два модела - той е и на едно стъпало над тях. Ако го сравним с досегашния Passat, е с почти 20 сантиметра по-дълъг, и със също толкова по-голямо междуосие. Но най-голямата промяна в сравнение с осем поколения Passat и с Arteon е, че тази кола е със задно задвижване.
   
 
Volkswagen ID.7 тест драйв
  
   
Накратно, Volkswagen тук окончателно се отказва от ролята си на "народна кола", и директно навлиза в категорията на модели като BMW i5 и Mercedes EQE. От пръв поглед сте забелязали, че дизайнът му е доста по-семпъл от тези на премиум конкурентите. Но за това си има уважителна причина.
  
  
Volkswagen ID.7 тест драйв
   
   
Повече от една трета от енергията на един електромобил отива единствено за преодоляване на въздушното съпротивление. Ако карате по магистрала, този процент може да стигне до 60 и даже до 70.
  
 

Volkswagen ID.7 Pro

286 к.с. максимална мощност

545 Нм макс. въртящ момент

6.5 секунди 0-100 км/ч

180 км/ч максимална скорост

Затова не е чудно, че коефициентът на въздушно съпротивление се превръща във все по-важно число за конструкторите. Една или две стотни по-малко могат да значат десетки километри повече пробег с едно зареждане. Изчистените форми на ID.7 може и да не го карат да изпъква на паркингите, но те осигуряват коефициент на съпротивление от едва 0.23. С пет стотни по-малко, отколкото при кросоувъра ID.4.

Това може и да не ви звучи много убедително, но нека да ви напомня, че идолът от нашето детство Lamborghini Countach имаше коефициент 0.42, McLaren F1 имаше коефициент 0.32, и даже Tesla Model S в оригиналния си вариант, който дълги години беше еталон за аеродинамика, едва стигаше до 0.24.
   
  
Volkswagen ID.7 тест драйв
  
    
ID.7 е ново доказателство за лицемерната тайна на автомобилната индустрия напоследък: че екологията, в името на която се отказваме от двигателя с вътрешно горене, никак не е съвместима с SUV формите. Класическите очертания, ниският профил и по-добрата аеродинамика позволяват на ID.7 да постига завиден пробег с относително компактна батерия. Което се отразява и на цената, макар и не чак толкова впечатляващо, колкото бихме искали.
  
   
Volkswagen ID.7 тест драйв
  
    
Версията Pro, която тестваме, струва 114 560 лева в България в момента - с малко над хилядарка повече от сравнимия Hyundai Ioniq 6, но с 25 хилядарки по-малко от BMW i5. Тesla Model S, която е почти идентична по размери с този Volkswagen, е близо два пъти по-скъпа от него.

Като начало ID.7 дебютира на пазара с един-единствен вариант на задвижване, който се състои от батерия с използваем капацитет 77 кВтч, и изцяло нов електромотор, доста по-мощен от тези в ID.4 и ID.5.
  
  
Volkswagen ID.7 тест драйв
  
    
Този електромотор е с постоянен магнит и развива 286 конски сили, и 545 нютонметра въртящ момент. Ускорението от място до 100 километра в час отнема 6.5 секунди, максималната скорост е ограничена на 180 километра в час. По-нататък ще има и версия с малко по-голяма батерия, и със задвижване на четирите колела, но от Volkswagen упорито отказват да говорят за нея.
   
  
Volkswagen ID.7 тест драйв
  
    
Обхватът с едно зареждане според VW е 621 км, но това е по-скоро оптимистичната горна граница. Взехме автомобила с три четвърти заряд на батерията и не успяхме да тестваме максималния пробег. Но но база моментния разход смятаме, че тази кола може спокойно да стигне до 500 километра в смесен цикъл, който включва и магистрала. А при движение само в града батерията може да е достатъчна и за 700 километра. Скоростта на зареждане е увеличена до 170 киловата, което дава над 200 км пробег за десет минути на станцията.
  
  
Volkswagen ID.7 тест драйв
  
   
Ако трябва да опишем пътното поведение с една дума, тя ще е "компетентно". ID.7 не е най-директният и спортен седан, но се справя съвсем прилично във всякакви ситуации. За това отново помага относително компактната батерия - първо, тя е монтирана в пода и понижава осеаемо центъра на тежестта. И второ, общото тегло е само около 2.1 тона. На фона на първите Passat-и отпреди десетилетия това е чудовищно много. Но в електрическата ера тази кола изглежда стройна като Клаудия Шифер. Макар и малко по-оскъдно тапицирана.
  
  
Volkswagen ID.7 тест драйв
  
   
Интериорът е просторен и с по-качествени материали, отколкото в останалите ID модели. Порасналото междуосие означава много добър комфорт и на втория ред. Шумоизолацията е отлична. Багажникът побира 532 литра, измерено до нивото на стъклата, и може да вмести погълне близо 2000 литра, ако сгънете задните облегалки.
  
 
Volkswagen ID.7 тест драйв
  
   
Тук имаме и новото поколение мултимедия на VW, която, твърдят германците, решава всички проблеми от предишното. Това, което не решава, е упоритата липса на физически бутони. Всъщност единственият бутон, който имате, е този за аварийните светлини. За всичко останало имате сензорни плъзгачи и големия дисплей.
   
   
Volkswagen ID.7 комби
На международното представяне във Франция ни показаха и бъдещата комби версия на ID.7. Почти сигурно тя ще има версия с по-голяма батерия и задвижване на четирите колела, но детайлите все още са оскъдни
  
   
Поне плъзгачите за климатика и звука най-после са осветени, така че да ги виждате и нощем. Гласовият асистент също е станал доста по-адекватен, дори когато му говорите на английски с шопски акцент. Пакетът от системи за подпомагане на шофьора също е обновен и допълнен. Сега вече колата може не само да поддържа скорост, да намалява и ускорява, но дори е в състояние сама да ви подскаже кога е удобен момент за изпреварване.

Това, с което трябва да свикнете, е, че е много важно да използвате навигацията даже в случаите, когато знаете къде отивате. Защото тогава и компютърът знае, и може да оптимизира максимално движението, и съответно да увеличи пробега.
   
  
Volkswagen ID.7 тест драйв
  
   
Огромният 15-инчов екран на мултимедията е с отлична резолюция и с доста по-логично управление на функциите в сравнение с другите ID модели.

Head-Up дисплеят пред шофьора вече е цветен, триизмерен и с добавена реалност - доста впечатляваща комбинация, макар че в отделни моменти ни се стори малко претрупан.

Седалките, с гръмкото име ErgoActiv, са всъщност много удобни и предлагат както отопление, така и охлаждане за през лятото.
   
 
Volkswagen ID.7 тест драйв
  
   
Ако трябва да обобщим впечатленията, новият ID.7 не е рекордьор по нито един показател. Нито е първият, нито е най-бързият, нито е най-луксозният,  нито е най-икономичният автомобил в своя сегмент. Но за сметка на това е точно каквото бяхме свикнали да очакваме от един Volkswagen в миналото: компетентен във всичко.
 
  
Още снимки от теста на ID.7 вижте в ГАЛЕРИЯТА:


   
  

 

 

0 от 500
  • #19
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Popa ot razgrad ( преди 1 година )
    Българите са една нещастна нация...
  • #18
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Popa ot razgrad ( преди 1 година )
    Българите ми приличат на смърфа, който мразеше всичко...
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Митичен, нещо моето момче, много си се объркал. Къде видя изобщо, че съм писал "политиците подкрепят Илон Мъск в Тексас"? Ако не си разбрал написаното, прочети го пак, преди да се изказваш неподготвен. Ако не си разбрал аналогията с Тексас - ето ти една по лесна - Мармот завива шоколад. Ама сега да не вземеш да изкараш, че и мармотите имат против Мъск, и затова не може да завиват шоколад.
  • #16
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Този модел е остарял още по време на появата си. Концепцията му също е спорна - няма толкова голяма ел. кола която да е толкова постно оборудване ! Конглокентите с тези размери приличат на самолети. Освен държавата няма кой друг да купи този сандък.
  • #15
    0 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    "акционерите на петролното лоби са акционери в компаниите за батерии, зарядни станции, електрически автомобили" е именно де. Затова наблягат на печелившите бизнеси които им носят печалби, А засега продажбата на електромобили носи само загуби, които намаляват огромните печалби от производство на ДВГ и продажби на горива. Да си чул някой да я получил и един долар дивиденд от акции в Tesla? Да си чул някой да изпълнява екологични заръки на политиците? Но всички в хор обявяват как ще стигнат Тесла.
  • #14
    1 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 10. Като отговоря на тебе ще стане ясно и на останалите. Казваш че политиците подкрепят Илон Мъск в Тексас. Отговори ми защото тогава е незаконно да се продават автомобили Тесла в щат в Тексас въпреки че Тесла съди щата, но пак не им разрешават да продават? Защо след като подкрепят Тесла, байдън през първите три години от мандата си нито веднъж не беше споменал нито името Тесла нито името Илон Мъск, като в същото време само на Тесла три години не даваха субсидии при продажба на електромобил
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "И второ, общото тегло е само около 2.1 тона. На фона на първите Passat-и отпреди десетилетия това е чудовищно много. Но в електрическата ера тази кола изглежда стройна като Клаудия Шифер. Макар и малко по-оскъдно тапицирана."Обещания пробег на колата е твърде оптимистичен. Колата е тежка като се има предвид, че е с по-малката батерия и само на един мотор. За сравнение Модел S, която е 100 кВ и е с два мотора е със същото тегло.
  • #12
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Чилифони, жисиеми ( преди 1 година )
    Я, телевизор с електромотор и колела!
  • #11
    6 rate up comment 0 rate down comment
    До #8 ( преди 1 година )
    Морския транспорт отговаря за около 3 процента от въглеродните емисии и за 80 процента от световната търговия. Ако това е най-големия замърсител кой е отговорен за останалите 97 процента ? Данните ти са изключително неточни !
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Митичен, а той Илон е света вода ненапита и зад него не седят политици.. и не обслужва нечии интереси? А парцел в Тексас с излаз на Тихия океан искаш ли?