Произходът на Porsche 911 GT1 Strassenversion може да бъде проследен назад до средата на 90-те години, когато FIA представи класа GT1 за „24-те часа на Льо Ман“. В отговор на тази нова състезателна категория, немският автомобилен производител реши да създаде разрешена за пътищата версия на своя състезателен автомобил 911 GT1, като по този начин се роди Strassenversion (на немски за „версия за цивилните пътища“). Бяха направени общо около 20 автомобила и един от тях е изложен в музея на Porsche в Щутгарт.
Не знаем точната история зад хиперавтомобила, който стои мирно в музея, но няма да е преувеличено, ако кажем, че не е каран от години. Това би трябвало лесно да обясни защо наскоро колата "избяга" от музея и отиде на разходка в планината.
Всъщност колата излиза от музея за заснемането на ново видео, което ни дава силни вибрации в стил Need for Speed: Porsche Unleashed. 2,15-минутният клип, пуснат от Porsche в YouTube, показва как 911 GT1 Strassenversion сънува, че е куче, което мечтае да е на хълмовете и да се забавлява. Един служител на музея забелязва необичайното поведение на колата и се усмихва.
911 GT1 Strassenversion не е обикновено Porsche. Под капака на двигателя се крие мощен 3,2-литров боксерен шестцилиндров двигател с два турбокомпресора, способен да генерира впечатляваща мощност от 537 конски сили. Този двигател, съчетан с шестстепенна ръчна скоростна кутия, катапултира колата от 0 до 100 километра в час за малко над 3,5 секунди, което е доста респектиращо дори по днешните стандарти.
Противно на състезателния екстериор, интериорът на 911 GT1 Strassenversion е изненадващо добре обзаведен за спортен автомобил от този вид. Кожената тапицерия, климатизацията и други удобства правят тази машина с висока производителност подходяща за използване по пътищата, като гарантира, че водачът и пътникът изпитват ниво на комфорт, което обикновено не се свързва с коли, вдъхновени от състезания.