Трябва да се каже, че изборът на само пет провала сред двигателите с вътрешно горене не е толкова лесен. Всъщност има много повече подобни примери, но в крайна сметка се спираме на онези от тях, които се появиха след много надеждни двигатели и станаха техен заместител в продължение на много години. Поради тази причина се наложи да бъде оценена не само „дефектността“ на някои дизайнерски решения, но и количеството коса на собствениците, изпопадала от отчаяние.
Пет двигателя, които съсипаха репутацията на производителите си (ГАЛЕРИЯ):
Южнокорейските коли са като японските, само че корейски. Тук са характерни недоброто управление и доста евтините материали и дизайн като цяло. Много хора обаче харесват последните, дори само заради причината, че тяхната простота ограничава броя на проблемите, които биха могли да възникнат. Ако имаше проблем – то той се решаваше евтино.
Тук ще споменем Hyundai Accent - доста прилична, макар и евтина кола. За тези, които можеха да си позволят лукс, имаше Sonata и Elantra, а за невероятно успелите хора - дори Kia Opirus и няколко други интересни коли. Едно от предимствата на върховата Sonata е 2.7-литровият V6 G6BA двигател - надежден, доста мощен и почти безпроблемен, докато върховата Elandra е с двулитров G4GC от семейството Beta II.
След това се появиха по-малко успешни двигатели с по 2 и 2,4 литра от серията Theta, които след това бяха надстроени до Theta II, два от които - естествено аспирирани с конвенционален инжекцион G4KD (2 литра) и G4KE (2,4 литра) - станаха особено популярни в Русия. И тогава нещо се обърка.