Трябва да се каже, че изборът на само пет провала сред двигателите с вътрешно горене не е толкова лесен. Всъщност има много повече подобни примери, но в крайна сметка се спираме на онези от тях, които се появиха след много надеждни двигатели и станаха техен заместител в продължение на много години. Поради тази причина се наложи да бъде оценена не само „дефектността“ на някои дизайнерски решения, но и количеството коса на собствениците, изпопадала от отчаяние.
Пет двигателя, които съсипаха репутацията на производителите си (ГАЛЕРИЯ):
Бързо стана ясно, че тънката верига на Volkswagen не прилича много на моторната верига на стария дизелов Mercedes. Неговият експлоатационен живот се оказа непредвидим (понякога до 50 хиляди километра) и в допълнение беше съчетан с хидравличен обтегач, който правеше проблеми, когато двигателят е изключен.
И този двигател също обичаше да издава странен чукащ звук при превключване. Това доведе до появата на голи петна по цилиндъра. Понякога двигателят продължаваше да издава такива звуци в продължение на десетки хиляди километри без тежки последствия. Но това почукване можеше да подлуди собствениците.
Разбира се, репутацията на Volkswagen беше силно опетнена с появата на не много успешен двигател в много популярна и бюджетна кола - Polo. И въпреки многото промени, направени в дизайна на двигателя през следващите няколко години и дори след появата на серията EA211 с ангренажен ремък, мнозина останаха донякъде резервирани към Volkswagen.