Трябва да се каже, че изборът на само пет провала сред двигателите с вътрешно горене не е толкова лесен. Всъщност има много повече подобни примери, но в крайна сметка се спираме на онези от тях, които се появиха след много надеждни двигатели и станаха техен заместител в продължение на много години. Поради тази причина се наложи да бъде оценена не само „дефектността“ на някои дизайнерски решения, но и количеството коса на собствениците, изпопадала от отчаяние.
Пет двигателя, които съсипаха репутацията на производителите си (ГАЛЕРИЯ):
Бързо стана ясно, че тези двигатели имат лошия навик да правят номера с цилиндрите си. Намирането на причините за тези недостатъци се превърна в най-интересната тема във форумите на собствениците на корейски автомобили. Те се оплакваха от всичко: масло, бензин, маслени дюзи за охлаждане на буталата, стил на шофиране, катализатори... Точната причина за гафа все още не е установена, въпреки че някои идеи изглеждат много разумни.
Проблемите на 2.0 и 2.4-литровите двигатели Theta често се свързваха с проблема с премахването на 1.4 и 1.6-литровите двигатели от серията Gamma. В резултат на това репутацията на всички бензинови двигатели Hyundai-Kia беше опетнена. И малцина са тези, които вярват, че всички тези двигатели могат лесно да изминат 300 и 400 хиляди километра.