Трябва да се каже, че изборът на само пет провала сред двигателите с вътрешно горене не е толкова лесен. Всъщност има много повече подобни примери, но в крайна сметка се спираме на онези от тях, които се появиха след много надеждни двигатели и станаха техен заместител в продължение на много години. Поради тази причина се наложи да бъде оценена не само „дефектността“ на някои дизайнерски решения, но и количеството коса на собствениците, изпопадала от отчаяние.
Пет двигателя, които съсипаха репутацията на производителите си (ГАЛЕРИЯ):
Volkswagen имаше отлични 1,6-литрови двигатели от серията BSE/BSF: осем клапана, с ангренажен ремък, с просто разпределено впръскване, приличен експлоатационен живот и ремонтируеми. Тези двигатели се радваха на заслужена любов и собствениците на германските машини не можеха да им се нарадват.
С течение на времето търговците и еколозите размахаха пръсти, в резултат на което се появи серията двигатели EA111. Не говорим за 1.4 TSI (който може да бъде и от сериите EA111 и EA211), а конкретно за MPI двигатели със същия обем от 1.6 литра и с разпределено впръскване. Вярно, те са с шестнадесет клапана, а не осем, както беше при старите BSE/BSF.
Всъщност този двигател не е особено „германски“. Той се произвежда в Калуга, тъй като оборудваните с него коли са предназначени за руския пазар, както и за страни като Индия и Мексико.