Трябва да се каже, че изборът на само пет провала сред двигателите с вътрешно горене не е толкова лесен. Всъщност има много повече подобни примери, но в крайна сметка се спираме на онези от тях, които се появиха след много надеждни двигатели и станаха техен заместител в продължение на много години. Поради тази причина се наложи да бъде оценена не само „дефектността“ на някои дизайнерски решения, но и количеството коса на собствениците, изпопадала от отчаяние.
Пет двигателя, които съсипаха репутацията на производителите си (ГАЛЕРИЯ):
Какво не беше наред с двигателите от серията Prince? Много неща. Имаме малък живот на веригата, зъбните колела, стабилизаторите и обтегачите, както и бързо коксуване на буталните пръстени, и бързото стареене на уплътненията на клапаните. Течовете на масло (отвсякъде) и неуспешната система за вентилация на картера са допълнителни „екстри“. Към това може да добавим неизправности на на всмукателните системи без дросел и фазовите превключватели, както и пукнатините по главата на цилиндъра.
Разбира се, с течение на времето агрегатът много се промени и по-късните EP6C (от 2011 г.) станаха значително по-надеждни, но те останаха далеч от идеалните двигатели, което уби репутацията на PSA в съзнанието на много собственици на автомобили. Такъв е животът.