IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Швейцария отменя данъчните облекчения за електромобили

Федералният съвет смята, че освобождаването от мита вече не е необходимо заради рязкото увеличаване на техния дял

Федералният съвет на Швейцария обяви, че ще прекрати данъчните облекчения за внос на електрически автомобили, позовавайки се на факта, че бързото им навлицане в страната намалява данъчните приходи. Това се казва в изявление на швейцарското правителство. Според изявлението, от 1 януари следващата година електрическите автомобили в Швейцария ще бъдат подложени на 4% вносно мито, същото като автомобилите с двигатели с вътрешно горене.


електромобили


"Федералният съвет смята, че освобождаването от мита като стимул вече не е необходимо, предвид рязкото увеличаване на дела на електрическите превозни средства в общия внос на автомобили и конвергенцията на цените", се казва в съобщението .

По официални данни от 2018 г. до 2022 г. вносът на електрически автомобили в Швейцария се е увеличил почти шест пъти - от около 8000 до над 45 000 коли. Само през първата половина на 2023 г. в страната са внесени 30 400 електрически автомобила, или почти една четвърт от общия брой на внесените коли.
В резултат на това приходите от данъка върху вноса на автомобили във федералния бюджет на Швейцария започнаха да падат рязко: само през 2022 г. те възлизат на около 78 милиона швейцарски франка, а според прогнозите от 2024 до 2030 г. те могат да възлязат на три милиарда франка.

Федералният съвет на Швейцария също обяснява премахването на данъка с факта, че разходите за производство на електрически автомобили до 2025 г. трябва да бъдат равни на разходите за производство на автомобили с изкопаеми горива, така че данъкът няма да бъде отразен в себестойността на автомобилите.

Електрическите автомобили в Швейцария са освободени от данък върху вноса от въвеждането му през 1997 г. По това време правителството на страната искаше да създаде стимули за използването на екологично чист транспорт.


0 от 500
  • #16
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 11 месеца )
    Спират субсидиите и продажбите ще намалеят.
  • #15
    2 rate up comment 7 rate down comment
    PLAID ( преди 11 месеца )
    21-век това "електромобил" е изчезваща дума. Викат се просто коли и нямат гърнета, понеже Викторианска епоха отдавна мина и хората се изхождат във WC, не по улиците.
  • #14
    3 rate up comment 7 rate down comment
    PLAID ( преди 11 месеца )
    #8 Стара информация. Водените на отчет ППС към 01.11.2023: Електромобили: 10453 (5719 към 01.11.2022). Хибриди: 44236 (29172 към 01.11.2022). Виждаме тенденциите: над 50% ръст при хибридите и почти двойно повече коли на ток за 1 година. Без субсидии за покупка и без представителство на най-продаваната марка. Публичните зарядни са над 1000, над 300 бързи правотокови (DC) в мрежите на Финес Чарджинг и Елдрайв, а монофазните и 3-фазните контакти са милиони и навсякъде.
  • #13
    2 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    До 12. Не ги мисли. Обикновено повтарят мантрите на toyota. Като се пренесем във времената за които говориш. Toyota вече продава електромобили с 1500 км пробег и 10 минутно зареждане на цена по-ниска от toyota corolla, а същите тези твърдят че, това е най-добрата технология произвеждана от най-високотехнологичната фирма. Само ми е чудно дали все още ще вярват, че бъдещето принадлежи на водорода.
  • #12
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До 9 от 8 ( преди 11 месеца )
    Като изчезнат тези отстъпки и електрическите коли продължат да се купуват, тогава какви ли доводи ще намерите, за да обясните този факт?
  • #11
    2 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "повтаряш само едно и също..." Вярно е че така правя и се гордея с това. Когато кажа нещо стоя зад думите си, защото един факт си остава факт днес, утре и след 100 години, за разлика от вашите твърдения, които сменяте по 3 пъти на ден.
  • #10
    2 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    До 7. На какъв халюцигенноген си? Къде видя дори едно АКО в мнението? Посочи къде го видя след като говоря за отминали събития и факти, които са лесно проверими и неопровержими? Хайде сега кажи кой оаква форума с личностни нападки, заяждания, лъжи и манипулации. Пак се обръщаш към мен описвайки се докато се гледаш в огледалото. Къде е това АКО, цитирам " А фактите са, че заради намалението на ръста на търсене на електромобили, цените на материалите за батерии се сринаха." Няма АКО няма ЩЕ.
  • #9
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    8 колкото и да ти е странно, да. Богатите са богати, защото пестят от всичко което могат. Пресметливи са. Тук данъчни облекчения, там безплатен паркинг.. то се трупа.
  • #8
    3 rate up comment 7 rate down comment
    До Факт ( преди 11 месеца )
    В България има около 8000 електрически коли. Те каква помощ са ползвали? До 5: мислиш, че някой си е купил електричка заради безплатното паркиране ли? Или безплатното зареждане, което е само на Тесла и е ясно, че и то ще свърши. Електрическите коли имат прекалено много предимства и точно заради това ще се наложат, въпреки някои недостатъци, които са към момента и най-вероятно няма да ги има от 5 до 10 години.
  • #7
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    4, погледни колко "АКО"-та имаш. Оттам идва "оакване".Иначе отдавна си ясен, повтаряш само едно и също...