IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Швейцария отменя данъчните облекчения за електромобили

Федералният съвет смята, че освобождаването от мита вече не е необходимо заради рязкото увеличаване на техния дял

Федералният съвет на Швейцария обяви, че ще прекрати данъчните облекчения за внос на електрически автомобили, позовавайки се на факта, че бързото им навлицане в страната намалява данъчните приходи. Това се казва в изявление на швейцарското правителство. Според изявлението, от 1 януари следващата година електрическите автомобили в Швейцария ще бъдат подложени на 4% вносно мито, същото като автомобилите с двигатели с вътрешно горене.


електромобили


"Федералният съвет смята, че освобождаването от мита като стимул вече не е необходимо, предвид рязкото увеличаване на дела на електрическите превозни средства в общия внос на автомобили и конвергенцията на цените", се казва в съобщението .

По официални данни от 2018 г. до 2022 г. вносът на електрически автомобили в Швейцария се е увеличил почти шест пъти - от около 8000 до над 45 000 коли. Само през първата половина на 2023 г. в страната са внесени 30 400 електрически автомобила, или почти една четвърт от общия брой на внесените коли.
В резултат на това приходите от данъка върху вноса на автомобили във федералния бюджет на Швейцария започнаха да падат рязко: само през 2022 г. те възлизат на около 78 милиона швейцарски франка, а според прогнозите от 2024 до 2030 г. те могат да възлязат на три милиарда франка.

Федералният съвет на Швейцария също обяснява премахването на данъка с факта, че разходите за производство на електрически автомобили до 2025 г. трябва да бъдат равни на разходите за производство на автомобили с изкопаеми горива, така че данъкът няма да бъде отразен в себестойността на автомобилите.

Електрическите автомобили в Швейцария са освободени от данък върху вноса от въвеждането му през 1997 г. По това време правителството на страната искаше да създаде стимули за използването на екологично чист транспорт.


0 от 500
  • #46
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Турбо ( преди 1 година )
    Тесльо,защо лъжеш?Не е срамно да не знаеш нещо,попитай ще ти кажа.Но да се извърташ като фурнаджийска лопата за пореден път,стана ти навик.
  • #45
    0 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    А как освен чу г ун се нарича сплав между желязо и въглерод с високо съдържание за която говоря?
  • #44
    0 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    А как освен чу г ун се нарича сплав между желязо и въглерод с високо съдържание на въглерод за която говоря?
  • #43
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Егати наг леца бустериран.Точно обратното е,Гост каза стомана се произвежда от ч у г у н. Митичния каза стоманата се произвежда от желязо с високо съдържание на въглерод.Митичния не схвана,в желязото въглерод няма.Въглерода в чугуна се доставя от кокса при топенето.
  • #42
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Егати наг леца бустериран.Точно обратното е,Гост каза стомана се произвежда от ***.Митичния каза стоманата се произвежда от желязо с високо съдържание на въглерод.Митичния не схвана,в желязото въглерод няма.Въглерода в чугуна се доставя от кокса при топенето.
  • #41
    0 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Няма как да не се съглася с тебе, архивите говорят:Гост Стомана се произвежда от желязна руда с високо съдържание на въглерод?Ти измисли нова металургия,бе гений."Турбо Стомана претопена с електроенергия от перки и фотоволтаици,смешници.Турбо Стоманата е желязо въглеродна сплав.Без въглища няма производство на стомана."Строите ли си зад думите? Това вие ли сте го казали и твърдите ли го още?
  • #40
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Мити4ен,пак ли ще се извърташ като сап на лопата?Има архив,всеки може да провери кой какво е казал.
  • #39
    0 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Ето че когато говориш с конкретни въпроси аз отговарям за разлика от вас които се криете като мишки по няколко седмици като сменяте Ника и продължавате с нов да се заяждате и обиждате без да казвате нищо смислено. Други въпроси имаш ли? Конкретни въпроси на които мога да дам конкретен отговор? Като например Как се произвежда стоманата? Към чисто желязо се добавя въглерод както твърди гост или от сплав на желязо с високо съдържание на въглерод се премахва въглерода както твърдях аз?
  • #38
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    До 35.Пич,не ни разваляй забавлението, остави го пише.Всички антиелектрици си го ползваме за гаргара,с великия учен (с ударение на последната буква) теслю.
  • #37
    0 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Факт ли е, че Тесла ускорява до 100 по-бързо отколкото спира? Някой оспори ли този факт? Факт ли е, че по тази причина дори най-добрите спирачки нямат време да изстинат ако направиш няколко бързи и ускорения? Факт е. След като човека уточни какво точно има предвид и аз съм съгласен с него, защо въобще трябва да споря? Това по никакъв начин не значи че спирачките на Тесла са лоши, а е факт че останалите не могат да ги претоварят, както прави Тесла, но и не само Тесла. Едното не изключва другото.