IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Hyundai иска да прави собствени батерии за електромобили

Корейците се готвят да дадат силен отпор на хегемонията на китайските производители

Hyundai иска да стане глобален лидер в областта на електрическите превозни средства и поредната им стъпка към тази цел е да започнат собстено производство на батерии. За да намали цените на своите електромобили и да стане по-конкурентоспособен в разрастващата се среда на електромобили, корейският концерн иска да започне да произвежда свои собствени батерии от литиево-железен фосфат (LFP) – намалявайки зависимостта си от китайските вериги за доставки в процеса.


Hyundai


Съобщава се, че първите автомобили Hyundai с LFP батерии ще се появят през 2025 г., насочени към развиващите се пазари. The Korea Herald съобщава, че Hyundai Kona EV и Kia Ray EV се захранват от LFP батерии, доставени от китайската CATL. Korea Herald съобщава, че Hyundai има за цел да постигне максимален капацитет на клетките от 60Ah в новите батерии. Твърди се също, че Hyundai иска батериите да имат енергийна плътност около 300 W/kg и да произвеждат подобни напрежения като NMC (никел-манган-кобалт) батериите.

За да постигне тази визия, корейският концерн ще създаде допълнителни изследователски центрове и ще работи върху нови съвместни предприятия с утвърдени играчи в индустрията. Hyundai вече отвори специализирана организация за разработка на батерии в централата си в Намянг. Организацията се фокусира върху подобряването на производителността и безопасността на батериите за електрически автомобили, както и върху изследването на дизайна и химията на клетките.


Hyundai


Освен това, компанията е създала изследователски инициативи в множество южнокорейски университети, включително в собствения й Hyundai Motor Group-Съвместен център за научноизследователска и развойна дейност на Националния университет в Сеул.

0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Хахохи ( преди 3 месеца )
    Дам, харесвам много Киа, но цените не отговарят на това което получаваш. Над 70к за Кона, няма как да стане, просто Тесла за парите си получаваш най-много. Гледам новата Тесла 3 я продавам я за 80к
  • #9
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Няма как да ги стигнат Китайците, корейците станаха бутикови марки едно Ниро смешно му искат близо 100к, ЕВ9 започва от близо 100 хиляди долара, EV5 GT уж щеше да е 50-60к долара и тя не се пипа, същото и Коната, няма да продават повече за тези пари има по-добри коли.
  • #8
    4 rate up comment 4 rate down comment
    PLAID ( преди 3 месеца )
    С излизането на KIA на пазара, корейците станаха първи по читави коли. Ioniq 28 kWh и Kona 64 kWh нямаха равен след Tesla. Същото е и сега: първи след американците се освестиха какво трябва да се прави, за да не отидеш в дерето. А там вече е осигурено място на целия Европейски и Американски Автопром: бачкат на загуба, имат милиарди дълг, трябват им милиарди да си преоборудват заводите, където правят ел. коли пак на загуба. Нямат собствено производство на базови компоненти, нито сигурни доставки
  • #7
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Турбо ( преди 3 месеца )
    До 4.Николко.Белите мечки са на северния, пингвините на южния полюс.
  • #6
    1 rate up comment 2 rate down comment
    до 4 ( преди 3 месеца )
    Сменяйки темата, автоматично признаваш, че си изгубил спора.
  • #5
    4 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 3 месеца )
    Хайде стига с претоплени манджи накъде щял да се издигне пушека на електрическия влак, ако се движи от Северна юг а вятъра духа от изток на запад. Но пък за сметка на това знаеш ли, че пингвините ходят на екватора, но въпреки това не ходят на северния полюс при полярните мечки? По твоята логика ще е от страх да не ги изядат.
  • #4
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Гепардите не се хранят с елени.Един въпрос.Колко пингвина може да изяде една бяла мечка?
  • #3
    4 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 3 месеца )
    До 1. Вероятно и понятия си нямаш Какво означава това и дали китайците са го постигнали или ще успеят да го постигнат скоро "Твърди се също, че Hyundai иска батериите да имат енергийна плътност около 300 W/kg и да произвеждат подобни напрежения като NMC (никел-манган-кобалт) батериите." Това би означавало, че сегашната 500 кг батерия на Тесла модел 3 която изминава 500 км и се зарежда с 1500км/ч, вече ще има пробег над 1 000 км и ще се зарежда с 3000 км/ч
  • #2
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Китай не е слон. Китай е млад, мъжки елен, който го тресе хормонът и си е повярвал, че може да опъне всяка женска. Само че в саваната дебнат гепарди. Гепардите са по-леки от елена и са по-стари, но са умни и опитни. Гепардът убива, само когато има нужда. Той не е кръвожаден. През останалото време се грижи популацията на елени да процъфтява, защото така има храна за него.
  • #1
    0 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Ами за целта освен инженери от Европа, сега си внесете и малко политици. Те ще ви кажат каква е магията да "повалиш" Китай. Малко като мравката да се опитва да спъне слон..