fallback

Новото Renault Master обещава отлична аеродинамика и намален разход на енергия

Все още не ясно дали четвъртото поколение на вана ще предлага и водородно задвижване

Световната премиера на четвъртото поколение Renault Master ще се състои след две седмици на изложението за лекотоварни автомобили Solutrans в Лион (Франция), обявиха от компанията-производител, като разкриха някои любопитни подробности за модела.

   

Сегашното, трето поколение Renault Master се произвежда от 2010 г., като последният рестайлинг на микробуса беше през 2019 г. Електрическата версия се появи през 2017 г., която днес се нарича Master E-Tech. През 2021 г. Master предложи и ограничени бройки водородни микробуси.

„Третият“ Master не се превърна в бестселър в своя клас, но донесе и все още носи стабилни приходи на Renault; през първите три тримесечия на тази година продажбите му дори се увеличиха значително – 78 799 броя, или с 11% повече спрямо същия период на 2022 г.

Първото поколение Renault Master дебютира през 1980 г.; оттогава общите продажби на микробуса надхвърлят 3 млн. броя по целия свят.

Съществените недостатъци на „третия“ Master са едно от най-ниските нива на активна безопасност в своя клас и слабите технически характеристики на електрическата версия - тези недостатъци, вероятно, ще бъдат напълно коригирани в новото поколение.

Сега Renault публикува първия тийзър на новия Master. Микробусът от четвърто поколение е показан в профил в закрито пространство, като си личи аеродинамичната форма на превозното средство. Това трябва да допринесе за значителното подобрение на ефективността, като от Renault посочват, че разходът на енергия на версията с батерии ще бъде намален с 21%, докато разходът на гориво при дизеловите версии ще бъде редуциран с 1,5л/100 км.

Все още не е ясно дали четвъртото поколение ще предлага и микробуси с водородно задвижване.

„Четвъртият“ Master ще се произвежда на същото място като „третия“: в завода SOVAB, Батили, Франция, който се намира близо до границите с Белгия, Люксембург и Германия. Точната дата на премиерата на новия Master не е обявена; изложението Solutrans в Лион ще продължи от 21 до 25 ноември. Може би информацията около микробуса постепенно ще бъде разсекретени преди края на събитието.

Припомняме, че през октомври Renault Group и Volvo Group обявиха създаването на съвместно предприятие за разработване и производство на компактни електрически микробуси.

fallback
  • #16
    И.а. ( преди 11 месеца )
    Мит бъстъра 100 про е търговски на някакви Ел коли.
  • #15
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Още по-кратко - шест колонки по 40 минути на автомобил, 9 автомобила на час, 216 автомобила на денонощие. Само където никой не е виси по 40 минути на бърза зарядна станция, при предположения че се през максимум два километра една от друга и 10 минутно зареждане стига за седмица.
  • #14
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Този път бързо ясно - водородна станция - максимален капацитет на хартия 200 кг на денонощие - максимум 40 автомобила по 5 кг за 24 часа. По 1,66 автомобила на час. Ако се наредят 10 автомобила на опашка, последният ще зареди след 6 часа. Ако се наредят 10 автомобила на paradise, последния ще си тръгне след час и половина.
  • #13
    До 12 ( преди 11 месеца )
    Той човека точно ти го е обяснил ама ти продължаваш да си лаеш и то тия 40 минути само на фаст чарджера
  • #12
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Сега като се замисля, в цяла Австрия има шест зарядни станции за водород с по една колонка, всяка от които има капацитет 200 кг на ден. Тоест ако се наредят на опашка 24/7 и изпълнят целия капацитет на 100%, могат да продадат максимум 1200 кг с които при 550 гр за 100 км могат да бъдат изминати 218 хиляди километра. Те ще струват 28 800 евро. На 100% натоварване само на едната зарядна станция в paradise могат да бъдат заредени 400 хиляди километра за денонощие безплатно.
  • #11
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Това обаче е на средно скъпата зарядна станция която се намира на огромните 10 км от тебе. Спокойно можеш да заредиш на други десетина станции в квартала на левче за киловатчас и ще ти струва 9 лв за 100 км, но ако си скръндза само на 4 км от тебе се намира мол paradise където има 6 броя безплатни 250kWh зарядни станции на които 9kWh необходими за изминаване на 100 км се зареждат за 2 минути. Понеже караш по 1 000 км на месец, ще е необходимо да зареждаш веднъж на 2 седмици по 10 минути.
  • #10
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Я се разбери със себе си, Дали зарядната станция на 10 км от адреса ти е далече за да зареждаш на 49 стотинки за киловатчас, което ще ти струва 4 лв за 100 км или предпочиташ да заредиш само за 5 минути на най-близката водородна станция във Виена на 1000 км от тебе, при положение че автомобилът изминава 1003 км с едно зареждане? Там 550 грама водород ще ти струва 13,20 евро. Тоест 26 лв на 100 км. 260 лв да стигнеш до зарядната станция.
  • #9
    Факт ( преди 11 месеца )
    И защо да намаляме с 20% официални данни щото не ти харесват ли.Теста е Факт и е показал 1003км и още 9 в резерв.На официално потвърдени Факти ли да вярваме или на лаик като теб който говори едно към гьотере.Тесла за тия 1000км ще направи две зареждания по 20минути са 40 минути а Тойота прави 1000км с едно 5мин зареждане.Айде бегай си разправяй глупузтите другаде.
  • #8
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Точно кратко и ясно Тесла 3,862 lb (1,752 kg) (RWD) , toyota mirai1,920-1,950 kg (4,230-4,300 lb)
  • #7
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Точно кратко и ясно Тесла 3,862 lb (1,752 kg) (RWD) , toyota mirai1,9201,950 kg (4,2304,300 lb)
fallback
Последни