Renault продължава да обновява моделната си гама и в навечерието на изложението в Мюнхен представи новото поколение на легендарния си модел Scenic, който завръща прехода на марката към кросоувърите и добавя суфикса E-Tech Electric към името си.
Френският производител представя модела като концепция за безопасност, въплътена в нов иновативен автомобил. Това е кросоувър, който предлага няколко иновативни решения. Неговите размери са дължина от 4470 мм, широчина - 1860 мм, височина – 1570 мм и междуосие- 2780 ммм. Джантите са с размери 19 и 20 цола.
Всъщност, прототипът на този модел беше показан още на изложението в Париж преди година. Електромобилът получава агресивна и подчертана предна част както в предния капак, така и в областта на бронята, където се появяват серия от малки елементи, създаващи фалшива решетка, заобиколена от LED-фарове с допълнителен светлинен подпис по краищата. Високата линия на каросерията, която видяхме при Megane, е комбинирана с изчистени форми на вратите, колони и контрастен покрив.
Багажникът има електрическо отваряне, като в него има 12-волтов контакт и плафон. Обемът му 545 литра. Достъпът до задния ред седалки е достатъчно удобен, като именно в тази зона са разположени два отлични елемента. Това е покривът Solarbay с интелигентно затъмняване благодарение на технология, наречена PDLC (Polymer Dispersed Liquid Cristal). Тя е базирана на движението на молекулите, причинено от електрическо поле. Вторият елемент е заден подлакътник, наречен „Ingenius", оборудван с регулируеми и подвижни елементи с дефинирани слотове за удобно поставяне на Pad или смартфон.
Околната среда, като се има предвид цветовете, е много адаптивна, и това се открива и отпред, благодарение преди всичко на информационно-развлекателната система, която позволява да се персонализира цвета на светлините на автомобила. Предната част на интериора е като при Megane, следователно мониторът с хоризонтално развитие и ориентация към водача, остава същият, както и мястото за индуктивно зареждане на смартфон.
Информационно-развлекателната система R-Link, разработена съвместно с Google, е ключовият елемент на този автомобил, защото позволява все по-добро взаимодействие между човек и машина. Най-ясният пример се отнася до възможността за планиране на пътуването по определен маршрут, което позволява намирането на спирки за зареждане и оптимизиране на самия процес.
Новото Renault Scenic е базирано на платформата на алианса с Nissan - CMF EV, която вече е в основата на електрическите Megane и Ariya. Батерията може да бъде с капацитет 60 или 87 кВт/ч. Моторът, поставен отпред, е синхронен, само с медни намотки и без постоянни магнити. Той може да достави 167 к.с. и 280 Нм или 215 к.с. и 300 Нм. Батериите, разделени на 16 модула, имат 12 или 24 клетки в зависимост от техния размер.
Интересен елемент е използването на рециклирани материали за направата на Scenic. Това е нещо, върху което Renault работи от известно време и затова не е изненадващо, че тази кола има 37% рециклирани материали за метални части (структура, шаси, оси, компоненти на дъното и т.н.) и до 80% рециклиран алуминий за врати и капак.
Както отвън, вътре има видими компоненти, които са в контакт с пътниците и водача и които са рециклирани или произхождат от възобновяеми материали. Това са 80% рециклирани материали за арматурното табло (полипропилен от промишлени остатъци) и 43% материали с биологичен произход (кенаф , текстилно растение, чиито влакна наподобяват тези на юта) за капака на таблото.
Останалите подробности за новото Renault Scenic ще станат известни в близко бъдеще. Засега електрическият кросоувър няма да се предлага на българския пазар.
Още снимки на новото Renault Scenic - вижте в галерията: