IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault Scenic вече e електрически кросоувър

Моделът ще се предлага с избор от две батерии и с някои напълно нови технологии

Renault продължава да обновява моделната си гама и в навечерието на изложението в Мюнхен представи новото поколение на легендарния си модел Scenic, който завръща прехода на марката към кросоувърите и добавя суфикса E-Tech Electric към името си.


Renault Scenic


Френският производител представя модела като концепция за безопасност, въплътена в нов иновативен автомобил. Това е кросоувър, който предлага няколко иновативни решения. Неговите размери са дължина от 4470 мм, широчина - 1860 мм, височина – 1570 мм и междуосие- 2780 ммм. Джантите са с размери 19 и 20 цола.

Всъщност, прототипът на този модел беше показан още на изложението в Париж преди година. Електромобилът получава агресивна и подчертана предна част както в предния капак, така и в областта на бронята, където се появяват серия от малки елементи, създаващи фалшива решетка, заобиколена от LED-фарове с допълнителен светлинен подпис по краищата. Високата линия на каросерията, която видяхме при Megane, е комбинирана с изчистени форми на вратите, колони и контрастен покрив.


Renault Scenic


Багажникът има електрическо отваряне, като в него има 12-волтов контакт и плафон. Обемът му 545 литра. Достъпът до задния ред седалки е достатъчно удобен, като именно в тази зона са разположени два отлични елемента. Това е покривът Solarbay с интелигентно затъмняване благодарение на технология, наречена PDLC (Polymer Dispersed Liquid Cristal). Тя е базирана на движението на молекулите, причинено от електрическо поле. Вторият елемент е заден подлакътник, наречен „Ingenius", оборудван с регулируеми и подвижни елементи с дефинирани слотове за удобно поставяне на Pad или смартфон.

Околната среда, като се има предвид цветовете, е много адаптивна, и това се открива и отпред, благодарение преди всичко на информационно-развлекателната система, която позволява да се персонализира цвета на светлините на автомобила. Предната част на интериора е като при Megane, следователно мониторът с хоризонтално развитие и ориентация към водача, остава същият, както и мястото за индуктивно зареждане на смартфон.


Renault Scenic


Информационно-развлекателната система R-Link, разработена съвместно с Google, е ключовият елемент на този автомобил, защото позволява все по-добро взаимодействие между човек и машина. Най-ясният пример се отнася до възможността за планиране на пътуването по определен маршрут, което позволява намирането на спирки за зареждане и оптимизиране на самия процес.

Новото Renault Scenic е базирано на платформата на алианса с Nissan - CMF EV, която вече е в основата на електрическите Megane и Ariya. Батерията може да бъде с капацитет 60 или 87 кВт/ч. Моторът, поставен отпред, е синхронен, само с медни намотки и без постоянни магнити. Той може да достави 167 к.с. и 280 Нм или 215 к.с. и 300 Нм. Батериите, разделени на 16 модула, имат 12 или 24 клетки в зависимост от техния размер.


Renault Scenic


Интересен елемент е използването на рециклирани материали за направата на Scenic. Това е нещо, върху което Renault работи от известно време и затова не е изненадващо, че тази кола има 37% рециклирани материали за метални части (структура, шаси, оси, компоненти на дъното и т.н.) и до 80% рециклиран алуминий за врати и капак.

Както отвън, вътре има видими компоненти, които са в контакт с пътниците и водача и които са рециклирани или произхождат от възобновяеми материали. Това са 80% рециклирани материали за арматурното табло (полипропилен от промишлени остатъци) и 43% материали с биологичен произход (кенаф , текстилно растение, чиито влакна наподобяват тези на юта) за капака на таблото.

Останалите подробности за новото Renault Scenic ще станат известни в близко бъдеще. Засега електрическият кросоувър няма да се предлага на българския пазар.


Още снимки на новото Renault Scenic - вижте в галерията:


0 от 500
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Жак Франсоаз ( преди 1 година )
    Щом е Ренде все едобре
  • #6
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Мхм ( преди 1 година )
    Или на банкета до полето дорде се нахрани кобилата
  • #5
    4 rate up comment 10 rate down comment
    демек... ( преди 1 година )
    освен при Пешо механиката ся трее се виси в сервиза и при Мите електриката!
  • #4
    5 rate up comment 1 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 година )
    Не може да не се предлага, просто няма да е веднага, защото от Рено няма да се напъват да произвеждат големи бройки и квота за нас - по-натам от примерно 10-20 коли на година, като поразпродадат повече бройки в държавите със субсидии (от които ще чакаме да мине задължителната една година и ще си ги пазаруваме с около 30-40% надолу от първоначалната цена), така че няма и много смисъл на очакваната от колегата цена от 120-130К. Макар че малката батерия с по-слабия мотор сигурно ще е под 100К?
  • #3
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Предполагам няма да се предлага понеже след като недоразумението Меган Итех стига до 100к и е само 4м това ще е колкото Арията или около 120-130 хиляди.
  • #2
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Даа всички се юрнаха да копират тесла в това отношение. Особено смешно ми е БМВ I4 - на същата платформа като нормалната 4-ка, но нормалната има нормално табло, а електричката - таблети
  • #1
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Неразбирач ( преди 1 година )
    Много добре изглежда,отвън е супер.Ама вътре с тези телевизори...грозна картина.