IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault показа новия Scenic

Eлектрическият кросоувър ще дебютира през есента

Френският производител Renault публикува първи снимки на новия Scenic. Официалната премиера на модела ще се състои по време на автосалона в Мюнхен през септември.


Renault Scenic


Миналата година Renault изпрати в пенсия едноименния компактен ван, който се радваше на сериозна популярност.Въпреки това, прощавайки се с името Scenic, френската компания реши да го превърне в електрически кросоувър. Той ще бъде изграден на платформата CMF-EV, която е в основата на Megane E-Tech Electric и Nissan Ariya.

През 2022 година Renault представи концепцията Scenic Vision, която подсказа какво да очакваме от бъдещия модел. Автомобилът е определян като „семейна кола на утрешния ден“ и ще трябва да се конкурира с Volkswagen ID.4, Hyundai Ioniq 5 и Kia EV6. Сега французите показват и прототип на серийния вариант, като той е покрит с камуфлаж, но се виждат някои особености на дизайна.


Renault Scenic


Прави впечатление, че серийният модел получава по-дебели колони на прозорците, както и традиционни огледала за обратно виждане вместо камери. Разположението на вдлъбнатите дръжки подсказва, че задните врати ще бъдат „нормални“, тоест няма да се отварят срещу движението, както беше при концепцията.

Размерите на кросоувъра не са оповестени, но характеристиките на концепта са известни - той достига 4490 мм дължина, 1900 мм широчина и 1590 мм височина с междуосие от 2835 милиметра. Това означава, че новият Scenic ще бъде малко по-къс от Volskwagen Tiguan, но ще предлага по-голямо разстояние между осите. Платформата CMF-EV позволява задвижване на всички колела, но Scenic може и да не получи такава система.


Още снимки на бъдещия електрически кросоувър - вижте в галерията:


Концепцията Scenic Vision беше първият водороден кросоувър на Renault с електрически мотор с мощност 217 к.с., батерия с капацитет 40 кВт/ч и горивни клетки. Серийният модел обаче ще бъде стандартна електрическа кола, тъй като французите не предвиждат пускането на водороден модел до края на десетилетието.


0 от 500
  • #4
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Интересното е, че притежателите на електрически автомобили се хвалят колко им е евтин прехода - обаче нищо не казват за годишното каско, което плащат и разпределено като разход върху км обезсмисля мъките.
  • #3
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    То бива да спестяват, но последно време много от производителите не си правят труд даже имена на моделите да измислят. И отчайващото е че нямат дори бегла връзка с модела на който ще носят името
  • #2
    6 rate up comment 0 rate down comment
    До 1 ( преди 1 година )
    Киа ЕВ6 в Германия е от 47 000 евро преди субсидия а не от 55 иначе. Отвън може и да е малко по-голяма от Т-Рок но отвътре поне се твърди, че ще е много по-голяма а това обикновено е важното..
  • #1
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Щом се конглокира с Kia EV6 то може да очакваме цени над 55 хиляди евро, за такава малка кола която аз я виждам малко по-голяма от T-Roc.