Световната премиера на четвъртото поколение Renault Master ще се състои след две седмици на изложението за лекотоварни автомобили Solutrans в Лион (Франция), обявиха от компанията-производител, като разкриха някои любопитни подробности за модела.
Сегашното, трето поколение Renault Master се произвежда от 2010 г., като последният рестайлинг на микробуса беше през 2019 г. Електрическата версия се появи през 2017 г., която днес се нарича Master E-Tech. През 2021 г. Master предложи и ограничени бройки водородни микробуси.
„Третият“ Master не се превърна в бестселър в своя клас, но донесе и все още носи стабилни приходи на Renault; през първите три тримесечия на тази година продажбите му дори се увеличиха значително – 78 799 броя, или с 11% повече спрямо същия период на 2022 г.
Първото поколение Renault Master дебютира през 1980 г.; оттогава общите продажби на микробуса надхвърлят 3 млн. броя по целия свят.
Съществените недостатъци на „третия“ Master са едно от най-ниските нива на активна безопасност в своя клас и слабите технически характеристики на електрическата версия - тези недостатъци, вероятно, ще бъдат напълно коригирани в новото поколение.
Сега Renault публикува първия тийзър на новия Master. Микробусът от четвърто поколение е показан в профил в закрито пространство, като си личи аеродинамичната форма на превозното средство. Това трябва да допринесе за значителното подобрение на ефективността, като от Renault посочват, че разходът на енергия на версията с батерии ще бъде намален с 21%, докато разходът на гориво при дизеловите версии ще бъде редуциран с 1,5л/100 км.
Все още не е ясно дали четвъртото поколение ще предлага и микробуси с водородно задвижване.
„Четвъртият“ Master ще се произвежда на същото място като „третия“: в завода SOVAB, Батили, Франция, който се намира близо до границите с Белгия, Люксембург и Германия. Точната дата на премиерата на новия Master не е обявена; изложението Solutrans в Лион ще продължи от 21 до 25 ноември. Може би информацията около микробуса постепенно ще бъде разсекретени преди края на събитието.
Припомняме, че през октомври Renault Group и Volvo Group обявиха създаването на съвместно предприятие за разработване и производство на компактни електрически микробуси.