IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са най-леките коли на пазара в Европа? (Първа част)

От Suzuki Ignis до Caterham Seven, тези коли тежат под един тон

При автомобила лекотата почти винаги е синоним на спортен дух или нисък разход на гориво. Или това е малък автомобил, който не е оборудван с тежко и понякога ненужно специално оборудване. В днешните ценови листи обаче става все по-трудно да се намерят наистина леки автомобили, тъй като електрификацията и множеството задължителни и опционални системи за безопасност добавят допълнителни килограми.
  
   
Suzuki Ignis
   
     
Това продължаващо увеличаване на теглото означава, че някои европейски страни вече налагат допълнителни такси за по-тежки превозни средства или обмислят данъчна система, основана на теглото. Това е класасция на най-леките автомобили, произведени в големи мащаби.
 

Kia Picanto – 978 кг
 
 
Kia Picanto
 
 

Класацията започва с южнокорейския модел Kia Picanto, който тежи 978 кг. Колата предлага задвижване на предните колела, 5-степенна ръчна скоростна кутия и максимална скорост от 161 км/ч при ускорение от 0 до 100 км/ч за 14,6 секунди. Комбинираният разход на гориво е 5,0 л/100 км.
 

Suzuki Swift - 965 кг
 

 
Suzuki Swift
 
 

Suzuki Swift е малко по-лек - 965 кг, и е оборудван с мек хибриден двигател с мощност 83 к.с. Колата предлага задвижване на предните колела и познатата 5-степенна ръчна скоростна кутия.

Компактният японски автомобил с пет врати развива максимална скорост от 175 км/ч и ускорява от 0 до 100 км/ч само за 12 секунди. Това са най-добрите показатели в този топ 5, като Swift  е победителят при средния разход на гориво: 4,7 л/100 км.
 

Renault Twingo - 940 кг
 
 

Renault Twingo
 
 

Въпреки че Renault Twingo вече е в края на своята кариера, той все още се продава при дилърите на френския производител. До изчерпване на количествата. Базовата версия на Renault Twingo 1.0 SCE тежи 940 кг, с пет килограма повече от Ignis.

Тук двигателят е 1.0-литров трицилиндров с мощност 65 конски сили, задвижващ задните колела чрез петстепенна ръчна трансмисия. Максималната скорост е 158 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч става за 15,1 секунди. Комбинираният разход възлиза на 5,1 л/100 км.
 

Mitsubishi Space Star - 940 кг
 
 

Mitsubishi Space Star
 
 

Наравно с Twingo в класацията (и на кантара) е Mitsubishi Space Star, който тежи 940 кг.

Това е компактен автомобил с пет врати с бензинов двигател с мощност 71 к.с., с предно задвижване и 5-степенна ръчна трансмисия. Максималната скорост е 167 км/ч, а времето за ускорение от 0 до 100 км/ч е 14,1 секунди. Средният разход на гориво е 5,0 л/100 км.
 

Suzuki Ignis - 935 кг
 
 

Suzuki Ignis
 
 

Шампионът сред леките масови автомобили, продавани в Европа, е Suzuki Ignis. По-специално базовият Suzuki Ignis Hybrid 2WD, който има собствено тегло ( при пълен резервоар и водач с тегло от 75 кг) от едва 935 кг.

Малкият японски автомобил с мек 1.2 хибриден двигател с мощност 83 к.с., със задвижване на предните колела и 5-степенна ръчна скоростна кутия, предлага максимално ускорение от 165 км/ч и среден разход на гориво от 5 литра на 100 км.
 
 

0 от 500
  • #7
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Иван ( преди 11 месеца )
    Имам такова Митсубиши от девет години. Разхода е изключително нисък. 3,9 до 4,7 литра. Купих го чисто ново за 7000 евро в Германия. Досега никакви проблеми.
  • #6
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Форд Ескорт от 80-те тежеше около 800 кг и при 75 к.с. вървеше и гореше както съвременния си еквивалент със 100 к.с., който тежи 1300 кг, но все едно е два класа нагоре.
  • #5
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Тесла с тегло 3 тона,тоя тотално изтрещя.
  • #4
    2 rate up comment 9 rate down comment
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "При автомобила лекотата почти винаги е синоним на спортен дух или нисък разход на гориво. Или това е малък автомобил, който не е оборудван с тежко и понякога ненужно специално оборудване." Това беше за старото поколение автомобили. Към ниското тегло трябва да добавим и маломощни двигателчета, за да постигнат този нисък разход. А както се вижда разхода въобще не е нисък. 5 на 100 е разход който се постига и от доста по тежки и бързи автомобили. 2,5т. Тесла с 1000 к.с. постига 2,2 л/100 еквивален
  • #3
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Граммар наци ( преди 11 месеца )
    165 км/ч на Сузукито все си мисля, че е макс. скорост някак си, ама хайде... Преглеждайте ги тия статии след Гугъл преводач, не отнема толкова време.
  • #2
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    ... Еми точно тия, на които ще им видят семтката покрай всички Еко-норми и стандарти. Тези мъници в ел. вариянт, ще са над 1.2т
  • #1
    1 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    А къде е класацията :). Гола вода сте. Хаха