IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Jaguar Land Rover сваля теглото на електромобилите с нови материали

Композитите би трябвало да заменят стоманата и алуминия в производството

Jaguar Land Rover провежда сериозни проучвания върху модерни композити с ниско тегло, които да използва в бъдещите си електромобили. Голямата цел е да се разработят "структури за автомобили и задвижващите системи", които да заменят алуминия и стоманата в колите.


jlr композитни материали


Новите композитни материали, освен леки, трябва да са и достатъчно здрави, за да издържат на увеличената тяга, генерирана от електрическите двигатели. Ако британската компания успее, би трябвало да очакваме по-леки и по-ефективни електрически коли, които ще предлагат по-добра динамика и по-голям пробег.

Оказва се, обаче, че целите на компанията не са чак толкова гръмки, колкото звучат: JLR се надява да намали теглото на автомобилите си с около 35 килограма. За сметка на това, по-важната цел е нарастване с 30% на твърдостта и устойчивостта на автомобилите, което да повиши и безопасността. Освен това, се разчита че производството на композитни материали ще е по-екологично от това на металите.


jlr композитни материали


Като част от тази мисия, различни компоненти са променени и в тях се използват материали като карбон и фибростъкло. Jaguar Land Rover не са самотни в усилията си - компанията е част от проекта Tucana, в който участват още няколко водещи компании в областта на инженеринга, екологията и композитните материали.

Целта на проекта е да предотврати емитирането на 4,5 милиона тона въглероден двуокис между 2023 и 2032 година, чрез ускоряване на широкото използване на електромобили и да превърне Великобритания в лидер по това отношение. Ако всичко върви по план, производителят ще има флотилия прототипи, в които по-широко се използват новите материали, до края на 2022 г.

0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ( преди 1 месец )
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Няма да ги заменят! ( преди 1 месец )
    Композитите и карбона са изключително лошо решение за масово производство. Тези технологии са скъпи, произвеждат се трудно и бавно и после не могат да се рециклират което напълно противоречи на съвременните изисквания за екология и енергийна ефективност. Затова по добро от металите няма и няма и да има! Сега има много здрави и леки алуминиеви сплави и магнезиеви сплави, а също и неръждаеми стомани със висока якост. Тези метали ги има в големи количества и се рециклират на 100%.
  • #3
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Електромобилите имат да свалят около 200 кг., за да догонят ДВГ, а да не говорим, че и ДВГ в момента са претежки.
  • #2
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Днес всеки може да си купи карбонова неръждаема кола и това е i3. Нещо нечувано допреди десетилетие.
  • #1
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Спомням си че БМВ се опитаха да вкарат carbon-fiber композитни материали но след няколкото години дадоха назад, защото видяха, че не могат да свалят достатъчно цената с масово производство. Сега само в скъпата 7ма серия има някой такива части. Не мисля че малък производител като JLR може да се справи по-добре.