Jaguar Land Rover провежда сериозни проучвания върху модерни композити с ниско тегло, които да използва в бъдещите си електромобили. Голямата цел е да се разработят "структури за автомобили и задвижващите системи", които да заменят алуминия и стоманата в колите.
Новите композитни материали, освен леки, трябва да са и достатъчно здрави, за да издържат на увеличената тяга, генерирана от електрическите двигатели. Ако британската компания успее, би трябвало да очакваме по-леки и по-ефективни електрически коли, които ще предлагат по-добра динамика и по-голям пробег.
Оказва се, обаче, че целите на компанията не са чак толкова гръмки, колкото звучат: JLR се надява да намали теглото на автомобилите си с около 35 килограма. За сметка на това, по-важната цел е нарастване с 30% на твърдостта и устойчивостта на автомобилите, което да повиши и безопасността. Освен това, се разчита че производството на композитни материали ще е по-екологично от това на металите.
Като част от тази мисия, различни компоненти са променени и в тях се използват материали като карбон и фибростъкло. Jaguar Land Rover не са самотни в усилията си - компанията е част от проекта Tucana, в който участват още няколко водещи компании в областта на инженеринга, екологията и композитните материали.
Целта на проекта е да предотврати емитирането на 4,5 милиона тона въглероден двуокис между 2023 и 2032 година, чрез ускоряване на широкото използване на електромобили и да превърне Великобритания в лидер по това отношение. Ако всичко върви по план, производителят ще има флотилия прототипи, в които по-широко се използват новите материали, до края на 2022 г.