fallback

Toyota произведе 300-милионния си автомобил

Това се случва 88 години след първата кола на японците

През август 1935 г. Toyota произвежда първото си превозно средство, а именно пикап G1, който е направен от Toyoda Automatic Loom Works. Тази оригинална компания е основана през 1926 г. и отначало произвежда автоматични станове, преди самостоятелния автомобилен отдел да се отдели през 1937 г. като Toyota Motor Corporation, която познаваме днес. Забавен факт – Toyota Industries все още произвежда автоматични станове през 2023 г.

Днес японският автомобилен производител празнува важен момент в историята на компанията. Около 88 години след направата на първия си автомобил, Toyota с гордост казва, че е произвела 300 милиона коли. Въпреки че беше обявен днес, забележителният крайъгълен камък в историята на марката всъщност е достигнат в края на септември.

През изминалите близо девет десетилетия Toyota е произвела малко над 180 милиона автомобила в японските си заводи, още близо 120 милиона са произведени извън Япония. Както се очаква, Corolla е най-популярният модел с 53,39 милиона сглобени автомобила. Моделът съществува от 1966 г. и е приемал множество форми, от седани и хечбеци до комби и купета, плюс от време на време дори ванове.

През 2022 г., когато достави 10,5 милиона автомобила на крайни клиенти, Toyota стана най-големият производител на автомобили в света за трета поредна година. Освен това RAV4 беше най-популярната кола в света според JATO Dynamics.

fallback
  • #8
    до 7 ( преди 1 година )
    Искаш да кажеш, че Ярис е по-проходим от Пуросангуе? Нямаше нужда да доказваш, че Тойотаджиите живеете в 20 г. назад в миналото - това всички го знаят.
  • #7
    Колко пък да е посме ( преди 1 година )
    Въпрос на вкус, както е казало кучето преди да си оближе гъ..а. Ферари може и да произвежда "на ръба на технологично възможното", но на кое възможно точно? Може ли въпросното Ферари да закара сигурно и надеждно 3те ми деца на детска градина докато навън е -10 градуса и има 10см сняг? Не може! Тоест неговият ръб на възможности свършва там, където започва този дори и на елементарен Тойота Ярис.
  • #6
    до 1 ( преди 1 година )
    "Постижение, достойно за уважение!" Дали? И Лада бълваше нескопосани копия на италиански модел - без развитие, без качество, десетки години след като отигиналът остана в историческите книги. Какво му е достойното на това? Ферари произвежда единични бройки, но на самия ръб на технологично възможното и със страст. Те са достойни за уважение. Порше от бутикова марка се превърна в масова лайвстайл марка, същевременно увеличавайки лукса и качеството - това е достойно за уважение. Тойота е посмешище.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Какво е по-лошо от 1 изгнил кашон? 300 милиона изгнили кашони.
  • #4
    MythBuster ( преди 1 година )
    Тинти, toyota си е легенда и такава ще си остане. Точно както ford и general motors каквато и да е съдбата им за в бъдеще. Те са част от историята и няма да бъдат забравени. Точно както и Тесла, която надали ще стане някога най-големият автомобилен производител, дори да успея да произвежда по 20 милиона.
  • #3
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Тва нищо не е! Чичо ви Мъск обеща 300 милионния си автомобил преди 5 години :D
  • #2
    Неизвестен 2 ( преди 1 година )
    Допълнение: Но пък Хонда Super Cub е най-продаваното превозно средство на планетата с над 110 милиона броя, а Хонда е най-големият производител на бензинови двигатели на планетата с над 500 милиона броя, за всичко, от косачки и лодки, до самолети. Всеки с приоритетите си, а ние тук може да спорим и хейтим на воля и до безкрай, отричайки инженерните постижения на другите! :)
  • #1
    Неизвестен ( преди 1 година )
    Постижение, достойно за уважение!Пред тях са само Дженерал Мотърс с около 525 милиона и Форд с 400 милиона, но с по-дълга история. Любимците на България - Фолксваген имат около 170 милиона, а Хонда около 125 милиона!
fallback
Последни