През своята 60-годишна история Lamborghini се превърна в едно от най-известните имена в автомобилната индустрия благодарение на великолепните си коли, задвижвани с V12 двигател.
Модели като Miura, Countach, Diablo или модерния Aventador се превърнаха в едни от най-емблематичните суперавтомобили, създавани някога. Но освен автомобилите, които стигат до серийно производство, марката представи и редица уникални шедьоври, от които има само по една бройка.
Пет уникални Lamborghini с V12 двигател (ГАЛЕРИЯ):
Lamborghini Miura P400 Jota
Представен през 1966 г. и произведен в малко над 760 екземпляра до 1973 г., Miura дава тласък на манията за суперавтомобили със средно разположен двигател, която ражда много автомобилни икони през следващите десетилетия.
Един от тези примери е превърнат в чистокръвен състезателен автомобил от група 4 през 1970 г. от водещия тестови пилот на компанията, Боб Уолъс - въпреки нежеланието на Феручо Ламборгини.
Наречен P400 Jota и създаден с идеята да доминира на „24 часа на Льо Ман“, Jota е базирана на пътната версия P400, която получава множество подобрения, включително олекотено шаси и преоформени панели на каросерията.
Версията е задвижвана от същия 3,9-литров V12 двигател като другата Miura, но с по-горещи разпределителни валове, система за смазване със сух картер и мощност от 440 конски сили вместо стандартните 345 к.с.
Що се отнася до външния вид, Miura е красива кола, но с добавянето на по-широки панели на каросерията и странични отвори, Jota изглежда по-агресивен.
Уникалната Jota в крайна сметка е продадена на дилъра и колекционер на Lamborghini д-р Алфредо Белпонер.
За съжаление, преди докторът да седне зад волана, един от неговите механици бива замесен в голяма катастрофа. Той оцелява, но красивият P400 Jota изгаря напълно.
Представен през 1966 г. и произведен в малко над 760 екземпляра до 1973 г., Miura дава тласък на манията за суперавтомобили със средно разположен двигател, която ражда много автомобилни икони през следващите десетилетия.
Един от тези примери е превърнат в чистокръвен състезателен автомобил от група 4 през 1970 г. от водещия тестови пилот на компанията, Боб Уолъс - въпреки нежеланието на Феручо Ламборгини.
Наречен P400 Jota и създаден с идеята да доминира на „24 часа на Льо Ман“, Jota е базирана на пътната версия P400, която получава множество подобрения, включително олекотено шаси и преоформени панели на каросерията.
Версията е задвижвана от същия 3,9-литров V12 двигател като другата Miura, но с по-горещи разпределителни валове, система за смазване със сух картер и мощност от 440 конски сили вместо стандартните 345 к.с.
Що се отнася до външния вид, Miura е красива кола, но с добавянето на по-широки панели на каросерията и странични отвори, Jota изглежда по-агресивен.
Уникалната Jota в крайна сметка е продадена на дилъра и колекционер на Lamborghini д-р Алфредо Белпонер.
За съжаление, преди докторът да седне зад волана, един от неговите механици бива замесен в голяма катастрофа. Той оцелява, но красивият P400 Jota изгаря напълно.