fallback

Защо употребявано Audi e-tron вече струва на половина?

Някои екземпляри на луксозния кросоувър са по-евтини от нов електромобил от среден клас

През 2019 г. Audi e-tron стана моделът, с който компанията от Инголщад навлезе в електрическия сегмент. Със своя стил и солидност той се отличаваше значително от най-известния кросоувър на ток по това време - Tesla Model X, но не беше перфектен и претърпя огромна амортизация. А това го превръща в отлична сделка на пазара на употребявани автомобили в момента, съобщава изданието InsideEvs.

При излизането на пазара в САЩ преди 4 години цените на Audi e-tron Premium Plus (производителят по-късно представи базово ниво на оборудване „Premium“) започнаха от 75 795 долара. По-високият клас - Prestige, е още по-скъп, като струва минимум 82 975 долара. Така цената на модела на Audi беше напълно съпоставима с другите опции на пазара като като Jaguar I-Pace и Tesla Model X.

В наши дни обаче луксозното Audi вече не е превозно средство само за богати купувачи. Употребявани екземпляри от модела се продават на цената на прилично оборудван Chevrolet Bolt EUV Premier. В сайта TrueCar се предлагат голям брой използвани Audi e-tron, оценени на между 30 000 и 35 000 долара. Някои от тях са изгубили над 60% от стойността си, но въпреки това още са в гаранция.

Факт е, че Audi e-tron, моделна година 2019, не беше най-конкурентният електромобил при пускането на пазара, но няма съмнение, че той все още е впечатляващ кросоувър. Батерията с капацитет 95 кВт/ч (86 използваеми) осигурява 330 км пробег в реални условия, а при движение по магистрала с постоянна скорост от 110 км/ч този показател скача до 360 км.

Една от причините обхватът на e-tron да е ограничен се дължи на неговата маса - кросоувърът тежи колосалните 2600 кг. Неговата задвижваща система обаче осигурява 402 к.с. в режим Boost, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5,5 секунди. При нормално шофиране електрическите мотори произвеждат 335 к.с.

Най-забележителната характеристика на e-tron е неговото зареждане. С максимална скорост на зареждане от 150 кВт, e-tron може да достигне 80% от нула само за тридесет минути. Благодарение на кобалтовия батериен пакет, e-tron може да поддържа тази цифра от 150 кВт доста над 70% състояние на зареждане.

В същото време електрическият кросоувър предлага комфортен салон и богато оборудване. Версията Premium Plus на e-tron от 2019 г. има мощна аудио-система Bang and Olufsen, вентилирани предни седалки, адаптивен круиз-контрол, управление на климатика на задните седалки, 3D камера за превозно средство и отварящ се люк. По-високо ниво на оборудване Prestige е по-скъпо, но то разполага с масажиращи седалки, врати с меко затваряне, проекционен дисплей и система за ароматизиране в кабината с два аромата - летен и зимен.

Трябва да се отбележи обаче, че като първи електромобил на Audi, задвижван само на електричество, e-tron имаше и някои проблеми. Част от тях се дължат на сложната му конструкция. Кросоувърът има въздушно окачване и много функции, които може да не издържат през целия живот на колата. Казано по-просто, въпреки поддържането на задвижване с по-малко движещи се части в сравнение с превозно средство с ДВГ, това все още е луксозен автомобил с функции, които могат да излязат от строя.

Всичко това, според експертите от InsideEvs, превръща Audi e-tron в отлично предложение. В САЩ кросоувър струва колкото Hyundai Kona EV, Chevrolet Bolt EUV Premier и Mini Cooper SE. Той обаче има характеристики на автомобил от най-висок клас, като е тих, изискан и луксозен. Освен това се отличава с впечатляващ дизайн и с един от най-приятните интериори в сегмента. Единственият проблем е дългосрочната надеждност, която не е проверена от времето, но това важи и за почти всички нови електромобили на пазара.

fallback
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    Бустерчо си мисли че 10 000 цикъла в лаборатория за 3 месеца и в автомобил за 15 години са едно и също. Ха-ха-ха, а в реалността повечето 10 годишни Тесли са на втора или трета батерия вече..
  • #12
    MythBuster ( преди 1 година )
    Гледам още няма източник, за това да дам моя, а който може да го опровергае 20 Октомври, 2020 "Изследване: Батерията на Tesla изкарва 3.5 милиона километра" това е заглавието на статията. 3 батерии издържаха 10 хиляди цикъла на зареждане и разреждане, изчислени за пробег от 350 километра всяка...Дан симулира цикли на зареждане и разреждане от 0 до 80%, което се равнява на около 350 километра пробег...ако една частично изтощена батерия се презареди с 25-50%, но не до пълното си ниво...
  • #11
    Тия пък... ( преди 1 година )
    Много са даже парите за тоя надценен ел.свиневоз!
  • #10
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 9. Подобни митове са ми най-бързи за разбиване. Просто използвам магическите думи "дай източника на информация" и както митът така и този който ни го разказва изчезват яко дим и повече не се появяват! Познах ли разказвачо на митове?
  • #9
    Анонимен ( преди 1 година )
    До 6.Бустер40,сложил си една нула повече.Циклите са 1000 при използване на батерията от 20 до 80%.При използване на пълния капацитет циклите са само 500.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Каква батерия на Тойотка ви гони? Вчера потвърдиха, че 2025 г. започват строителство на завод за батерии в САЩ с текущите технологии, като производство ще стигне масовост чак 2030. Та, щом планират към 2030 тепърва да постигнат обем там, как мислите - за кога ли са планирали имагинерната нова батерия? 2040?
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Масата, масата. В момента карам кола 2 т. и се чувства тежка в завой, хем е една от колите с най-добро окачване и въобще технологии на пазара.
  • #6
    MythBuster ( преди 1 година )
    Обикновено говоря за най-добрите постижения без да се придържам към някоя марка. До преди говорих за 46 80 батериите на Тесла, които имаха само 10 000 цикъла живот. Към момента от toyota обещават много по-добра батерия с много по-бързо зареждане и много по-дълъг живот. Омръзна ми да ми викат тесльо без причина, затова минах на toyota. Засега никой фен на toyota не се разсърдил, въпреки че и никой не ми е казал Тойотко. Въпрос на време е. Аз нямам пристрастия към марка държава или технология.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Господин 50:50 пак е тук! 50:50 е шансът да има мозък.
  • #4
    SpaceX до MythBuster ( преди 1 година )
    Тази мантра за прословутата батерия на Тойота, която всеки момент ще излезе колко години я слушаме?
fallback
Последни