fallback

Защо употребявано Audi e-tron вече струва на половина?

Някои екземпляри на луксозния кросоувър са по-евтини от нов електромобил от среден клас

През 2019 г. Audi e-tron стана моделът, с който компанията от Инголщад навлезе в електрическия сегмент. Със своя стил и солидност той се отличаваше значително от най-известния кросоувър на ток по това време - Tesla Model X, но не беше перфектен и претърпя огромна амортизация. А това го превръща в отлична сделка на пазара на употребявани автомобили в момента, съобщава изданието InsideEvs.

При излизането на пазара в САЩ преди 4 години цените на Audi e-tron Premium Plus (производителят по-късно представи базово ниво на оборудване „Premium“) започнаха от 75 795 долара. По-високият клас - Prestige, е още по-скъп, като струва минимум 82 975 долара. Така цената на модела на Audi беше напълно съпоставима с другите опции на пазара като като Jaguar I-Pace и Tesla Model X.

В наши дни обаче луксозното Audi вече не е превозно средство само за богати купувачи. Употребявани екземпляри от модела се продават на цената на прилично оборудван Chevrolet Bolt EUV Premier. В сайта TrueCar се предлагат голям брой използвани Audi e-tron, оценени на между 30 000 и 35 000 долара. Някои от тях са изгубили над 60% от стойността си, но въпреки това още са в гаранция.

Факт е, че Audi e-tron, моделна година 2019, не беше най-конкурентният електромобил при пускането на пазара, но няма съмнение, че той все още е впечатляващ кросоувър. Батерията с капацитет 95 кВт/ч (86 използваеми) осигурява 330 км пробег в реални условия, а при движение по магистрала с постоянна скорост от 110 км/ч този показател скача до 360 км.

Една от причините обхватът на e-tron да е ограничен се дължи на неговата маса - кросоувърът тежи колосалните 2600 кг. Неговата задвижваща система обаче осигурява 402 к.с. в режим Boost, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5,5 секунди. При нормално шофиране електрическите мотори произвеждат 335 к.с.

Най-забележителната характеристика на e-tron е неговото зареждане. С максимална скорост на зареждане от 150 кВт, e-tron може да достигне 80% от нула само за тридесет минути. Благодарение на кобалтовия батериен пакет, e-tron може да поддържа тази цифра от 150 кВт доста над 70% състояние на зареждане.

В същото време електрическият кросоувър предлага комфортен салон и богато оборудване. Версията Premium Plus на e-tron от 2019 г. има мощна аудио-система Bang and Olufsen, вентилирани предни седалки, адаптивен круиз-контрол, управление на климатика на задните седалки, 3D камера за превозно средство и отварящ се люк. По-високо ниво на оборудване Prestige е по-скъпо, но то разполага с масажиращи седалки, врати с меко затваряне, проекционен дисплей и система за ароматизиране в кабината с два аромата - летен и зимен.

Трябва да се отбележи обаче, че като първи електромобил на Audi, задвижван само на електричество, e-tron имаше и някои проблеми. Част от тях се дължат на сложната му конструкция. Кросоувърът има въздушно окачване и много функции, които може да не издържат през целия живот на колата. Казано по-просто, въпреки поддържането на задвижване с по-малко движещи се части в сравнение с превозно средство с ДВГ, това все още е луксозен автомобил с функции, които могат да излязат от строя.

Всичко това, според експертите от InsideEvs, превръща Audi e-tron в отлично предложение. В САЩ кросоувър струва колкото Hyundai Kona EV, Chevrolet Bolt EUV Premier и Mini Cooper SE. Той обаче има характеристики на автомобил от най-висок клас, като е тих, изискан и луксозен. Освен това се отличава с впечатляващ дизайн и с един от най-приятните интериори в сегмента. Единственият проблем е дългосрочната надеждност, която не е проверена от времето, но това важи и за почти всички нови електромобили на пазара.

fallback
  • #33
    6щк ( преди 1 година )
    Щото е скапан електрокар.
  • #32
    Пропов ( преди 1 година )
    Ами така е с всичките ел. коли, не само само с Алуди. Нови неизпитани технологи, нито се знае колко са здрави, нито колко ще са скъпи за ремонт и обслужване. То и кой ще ги ремонтира и обслужва също е парадигма. Като добавим и риска по никое време да ти каталяса батерията, там поне цените са ясни , ама и високи. И конкретно това Алуди 300 коня за 2,6 тона - твърде малко за луксозен автомобил. То едва си дърпа собственото тегло.
  • #31
    PLAID ( преди 1 година )
    Защото харчи колкото Model X, ама със закачена каравана :D И е слабичък. И зарежда по-бавно... А народа парите на улицата не си е намерил
  • #30
    анонимен ( преди 1 година )
    "В същото време panasonic e третият по големина доставчик на батерии на Tesla." Тука пак излъга! CATL вероятно са най-големия доставчик, но след това е Панасоник, далеч пред LG.
  • #29
    MythBuster ( преди 1 година )
    Този мит е разбиван вече хиляди пъти. Panasonic продава над 90% от произведените си батерии само на Тесла. 80% от батериите panasonic ги произвежда в САЩ в завода на Тесла. Само 20% от батериите се произвеждат в Япония, като половината от тях също отиват за Тесла. В същото време panasonic e третият по големина доставчик на батерии на Tesla. Повечето батерии Tesla си ги купува от китайците и корейците.
  • #28
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма батерия на Тесла. Доставчик на батерии за Тесла е Панасоник, те ги правят,затова са толкова качествени и издръжливи.
  • #27
    MythBuster ( преди 1 година )
    Но пък ако 20 години ти се струват малко, то разработват и по-дълготрайни батерии : "Tesla работи върху батерии, които да изкарат 100 години" https://automedia.investor.bg/a/2-***/49472-tesla-raboti-po-baterii-s-tsikal-na-zhivot-ot-100-godini
  • #26
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 25. Нямаш ли някоя nokia с фенерче на 20 години в някое чекмедже. Още си работи, пробвай!
  • #25
    MythBuster ( преди 1 година )
    Ами давайте де. Смятайте по това което ЗНАЕТЕ. Колко зарядни цикъла са 1,6 милиона километра? Сега ще изпаднете в патова ситуация отново, както като се чудите дали да плюете по toyota за 1500 км или да кажете че за зареждане на електромобили няма ток но за производство на синтетично гориво има 40 пъти повече отколкото е необходимо за зареждане на електромобилите. Дали да признаете 400 км пробег само с 4000 цикъла за 1,6 милиона км или 250км с 6400 цикъла? Предимно безплатно бързо зареждане.
  • #24
    анонимен ( преди 1 година )
    И най-важното, Бустерчо - батериите имат календарно стареене. Дори и да ги държиш на едно ниво на заряд, без да ги зазреждаш или разреждаш, след време капацитетът им пада. Така че, ако една батерия за 3 години изкара 500 000 км, не осначава по никакъв начин, че ще изкара 15 години и 200 000 км.
fallback
Последни