fallback

Къде се продават най-много коли с манипулиран пробег?

България е сред лидерите по този показател, показва проучване на автомобилния сектор

Изминатите километри са много важен показател при закупуване на употребяван автомобил, поради което именно пробегът често е обект на манипулация от страна на продавача. Той се намалява умишлено, за да може цената на колата да се увеличи и тя да се продаде по-изгодно. Тази практика е разпространена по цял свят, в това число и в България.

Кои обаче са държавите, където най-често се манипулира километража на употребявано преводно средство? Отговор на този въпрос дава изследване на carVertical - компания, която събира и анализира данни, свързани с автомобилния сектор. Проучването по отношение на индекса за прозрачност на пазара класифицира страните, използвайки различни показатели, за да определи най-честните, тоест тези, където е най-малко вероятно да се попадне на кола с манипулиран километраж.

Проучването на carVertical разглежда данни за историята на автомобилите, закупени от потребителите на компанията от октомври 2022 г. до септември 2023 г. въз основа на шест фактора - процентът на колите с манипулиран пробег; средната стойност на промяната на километража, процентът на повредените превозни средства, средната стойност на щетата, процентът на внесените употребявани автомобили и средната възраст на проверените автомобили. Тъй като влиянието им върху прозрачността на пазара е различно, анализаторите приписват различни стойности на тези фактори. И ето какво излиза, когато се разглеждат 25 държави:

България е на 19-о място в индекса за прозрачност на пазара на употребявани коли с резултат -40,6%. Според изследването 4,86% от проверените автомобили са с манипулиран километраж, като средната стойност на превъртените километри е 76 241. Процентът на обявените за продажба повредени коли е 45,12, а средната стойност на щетите 5307 евро. Процентът на внесените от чужбина автомобили втора ръка е 79,2%, като средната възраст е 9,11 години.

Най-лошо е положението в Украйна, която заема последното - 25-о място в класацията. Там 8,5% от колите са с превъртени километражи, а 49,7% са претърпели щети. Украйна обаче има един от най-високите показатели на внос в Европа - 82,4%.

В същото време най-добре от изследваните държави се справя Великобритания, където само 2,72% от колите са с манипулиран пробег, а средната стойност на превъртените километри е 31 054. Процентът на повредени автомобили е 18,36, а средната стойност на щетите - 6767 евро.

fallback
  • #15
    Ффхх ( преди 1 година )
    Като гледам графиката не сме на 19 място
  • #14
    Иван Петров ( преди 1 година )
    Явно никога не сте стъпвали или купували кола от Швеция че изобщо сте я сложили във тази класация.Във Швеция е невъзможно да превъртате километри защото те се следят и записват при всеки контролен преглед.Дори онлайн може да следиш километрите на дадена кола.Изобщо е немислимо да пишеш грешни данни във техническата книжка.Не може дори със метър да излъжеш.А в тази класация е даже пред Испания.Що за глупости!!!!
  • #13
    Патил ( преди 1 година )
    Кола от аутокъща (депо за скрап) НИКОГА.
  • #12
    анонимен ( преди 1 година )
    S80D5 Прав си за това. Но имаш ли представа какъв е бил предишния собственик ( каруцар или шофьор) относително е. Да не говорим, че джамбазите немогат и името си да напишат, камо ли от коли да разбират... Те са като бакшишите и пътните полицаи. Неграмотни *** и ако те видят, че не разбираш искат да те метнат.
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Е тука какво очакваш, при маса *** и ***, някой търговец да вкарва нещо качествено? Пределно всно му е на нормалния европеец какво гето е скапаната ни държава, та нали Европа ни показа на картата като тоалетна ако не помните!! Мислите че тук ще се вкарат качествени коли - за мюмюн, ***, асан и брат му? Премиуми? :D 1во качество. Само най-доброто за помаците, как. Уникати, уникати. 100 хил.
  • #10
    S80D5 ( преди 1 година )
    Незнам какво Ви плашат кометрите????? Поддръжката на един автомобил и начина на експлоатация са по-важни за здравето на колата от километража.Професионален шофьор Съм цял живот и Съм се нагледал на "неграмотни" шофьори убиващи колите си за много малко километри и такива които колите им и след огромен пробег са в цветущо здраве.Мога да дам много примери но ще стане доста дълъг пост.
  • #9
    Тошо ( преди 1 година )
    В Дупница са рекордьори със измамите.
  • #8
    До киментар 4 ( преди 1 година )
    +1
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Само 5% са с върнати километри и то само със 70К средно. И само половината удряни? Ех да беше това реалната картинка. Тези в Дупница силно са се изнасмяли
  • #6
    Пропов ( преди 1 година )
    Просто е. Кола с ТЮФ и реална сервизна история в Германия струва почти двойно спрямо същата в БГ при съпоставими характеристики. То ест екземпляра вкаран в БГ е и тотал щета и с върнат километраж. Само едното не стига за ниската цена.
fallback
Последни