fallback

Къде се продават най-много коли с манипулиран пробег?

България е сред лидерите по този показател, показва проучване на автомобилния сектор

Изминатите километри са много важен показател при закупуване на употребяван автомобил, поради което именно пробегът често е обект на манипулация от страна на продавача. Той се намалява умишлено, за да може цената на колата да се увеличи и тя да се продаде по-изгодно. Тази практика е разпространена по цял свят, в това число и в България.

Кои обаче са държавите, където най-често се манипулира километража на употребявано преводно средство? Отговор на този въпрос дава изследване на carVertical - компания, която събира и анализира данни, свързани с автомобилния сектор. Проучването по отношение на индекса за прозрачност на пазара класифицира страните, използвайки различни показатели, за да определи най-честните, тоест тези, където е най-малко вероятно да се попадне на кола с манипулиран километраж.

Проучването на carVertical разглежда данни за историята на автомобилите, закупени от потребителите на компанията от октомври 2022 г. до септември 2023 г. въз основа на шест фактора - процентът на колите с манипулиран пробег; средната стойност на промяната на километража, процентът на повредените превозни средства, средната стойност на щетата, процентът на внесените употребявани автомобили и средната възраст на проверените автомобили. Тъй като влиянието им върху прозрачността на пазара е различно, анализаторите приписват различни стойности на тези фактори. И ето какво излиза, когато се разглеждат 25 държави:

България е на 19-о място в индекса за прозрачност на пазара на употребявани коли с резултат -40,6%. Според изследването 4,86% от проверените автомобили са с манипулиран километраж, като средната стойност на превъртените километри е 76 241. Процентът на обявените за продажба повредени коли е 45,12, а средната стойност на щетите 5307 евро. Процентът на внесените от чужбина автомобили втора ръка е 79,2%, като средната възраст е 9,11 години.

Най-лошо е положението в Украйна, която заема последното - 25-о място в класацията. Там 8,5% от колите са с превъртени километражи, а 49,7% са претърпели щети. Украйна обаче има един от най-високите показатели на внос в Европа - 82,4%.

В същото време най-добре от изследваните държави се справя Великобритания, където само 2,72% от колите са с манипулиран пробег, а средната стойност на превъртените километри е 31 054. Процентът на повредени автомобили е 18,36, а средната стойност на щетите - 6767 евро.

fallback
  • #5
    Еджбж ( преди 1 година )
    Все едно, че има коли в невърнат одометър. Евентуално някоя върната от лизинг, но пак не е сигурно. Те в сервизите на застрахователите какви зулуми правят, та на един километраж ли ще му се назландисват.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Километрите са просто едно число което не значи почти нищо. Много по важно е как е каран автомобила, в какви условия, къде е съхраняван и как е обслужван и поддържан.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Пълно е с коли от Северна Америка (познават се по фаровете), повечето такива са яко удряни тотал щети, наводнявани и какво ли не но явно хората им е важно да е "ефтинко".
  • #2
    q ( преди 1 година )
    Километражът(одометърът) е ясен. Ама някак лежерно се говори за коли с повреди - не повреди, повечето са с УДАРИ. С съпротивления на мястото на въздушни възглавници и завеси, на пиропатрони. Въобще трагедия. Затова и воят срещу модерните автомобили, че все по трудно стават измамите с тоталки от моргите. При Тесла нещата са по прости даже - в повечето случаи има снимка на щетата на автомобила, открива се при съответното желание и помощ. Така че поне виждате какво купувате и сте наясно с риска.
  • #1
    Джамби ( преди 1 година )
    Под 300К върнат километраж е мираж
fallback
Последни