fallback

Porsche преминава към екологично произведена стомана

Суровините, произведени без използването на изкопаеми горива, ще намалят вредните емисии по веригата за доставки

Спортните автомобили Porsche в бъдеще ще използват "зелена" стомана. Шведската компания H2 Green Steel, чиято технология за топене може да намали емисиите на въглероден диоксид с 95 процента, ще доставя суровините. Тази стомана вече се използва от Volvo Cars, Volvo Construction Equipment и Mercedes-Benz, а през 2021 г. корейската Kia също започна да говори за нея.

От 2026 г. Porsche ще започне да използва в своите автомобили така наречената зелена стомана, тоест претопена без използване на изкопаеми горива. Това е необходимо за намаляване на вредните емисии от веригите за доставки. Приносът на производството на стомана към емисиите на въглероден диоксид все още е висок, въпреки че компанията намалява потреблението си и преминава към алуминий от няколко години. Все още обаче не е възможно да се направи напълно без стомана, така че Porsche ще привлече подкрепата на шведския стартъп H2 Green Steel.

Фирмата казва, че нейната технология за топене, използваща водород и електричество от възобновяеми източници, намалява въглеродните емисии с 95 процента. Производството на зелена стомана ще започне в края на 2025 г. в Буден (Швеция), а до 2030 г. H2 Green Steel планира да достигне годишен обем от пет милиона тона. Германците ще получат само малка част - максимум 35 хиляди тона, въпреки факта, че през 2022 г. Porsche използва 220 хиляди тона стомана за производството на автомобили.

fallback
  • #17
    Гост ( преди 1 година )
    Най големи в Европа АкселорМитал Люксембург,Корус Великобритания ,Рива Груп Италия.Останалите са в Китай,САЩ,Индия, Япония и Южна Корея.
  • #16
    Гост ( преди 1 година )
    Без въглерод няма стомана.Това е статия за зеленясали мозъци.
  • #15
    Гост ( преди 1 година )
    Мити4ен,говорят ти за суровини произведени без използването на изкопаеми горива.Никъде в текста няма споменато рециклирана стомана,невежа.
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    За производството на стомана от скрап и в момента се използват електро-дъгови пещи . Това във цяла Европа включително и в Стомана Перник още от соца . Не се сещам някъде в Европа да има оцеляло доменно производство на *** като суровина за производство на стомана . Шведите отдавна експериментират да заместят коксуващите се въглища с водород в доменното производство и явно са постигнали някакъв успех
  • #13
    Who Cares ( преди 1 година )
    Опааа, сега вече са двойно по-скъпи и тройно по-скапани.
  • #12
    MythBuster ( преди 1 година )
    Няма защо да чета за да отговарям на неправилен въпрос. Тук става въпрос за рециклирана стомана. Не за добив, а за претопяване на вече произведена преди това стомана.
  • #11
    Гост ( преди 1 година )
    Много сложни въпроси му задаваш,в спортното училище не се учи металургия.Сега ще изчете цялата Уикипедия и пак няма да знае отговора.
  • #10
    Турбо ( преди 1 година )
    Тесльо,научи първо как се произвежда стоманата,тогава спори.От какво се произвежда стоманата?
  • #9
    MythBuster ( преди 1 година )
    Е колко да е неефективно. При електролиза се съхранява 70% от електрическата енергия във вид на водород. При излишъци това е доста по-добре, отколкото с този водород да произвеждаш синтетично гориво, за да използваш само 2,5% от вложената енергия.
  • #8
    До митака ( преди 1 година )
    Стига с тоя водород бе има два начина за получаване на водород чрез електролиза който е слабоефективен и гълта голямо количество енергия и нерентабилен и чрез горене на метан което го прави отделящ цо2.Няма да има водородна икономика Никога
fallback
Последни