fallback

VW Group отново го закъса със софтуера

Концернът съкращава 2000 програмисти, бъдещите платформи за електромобили ще се забавят

Volkswagen Group съкращава 2000 работни места в своето софтуерно подразделение Cariad като част от нов стратегически план за преструктуриране, който обаче ще доведе до забавянето на бъдещи платформи за електрически превозни средства, съобщава изданието Manger Magazine.

Бордът на директорите на групата е одобрил съкращаването, което ще се случи между 2024 г. и края на 2025 г. Плановете обаче трябва да бъде одобрени и от работническия съвет, който гарантира работни места за служителите до средата на 2025 г., твърди агенция Reuters.

Подразделението Cariad, създадено през 2019 г. от VW Group, отговаря за изграждането на единна софтуерна платформа и архитектура за всички бъдещи електромобили на концерна. Заради предстоящото преструктуриране излизането на новата софтуерна платформа 1.2, която трябва да дебютира на Porsche Macan EV и Audi Q6 E-Tron, ще бъде отложено с 16 до 18 месеца. Архитектурата 2.0, първоначално предвидена за въвеждане през 2025 г., ще бъде преработена от нулата.

Porsche вече потвърди началото на пускането на електрически Macan през 2024 г., като прототипи на модела дори бяха заснети по време на тестове. Този модел обаче трябва да използва новата платформа, така че не е изключено промените да наложат отлагане и на неговия старт на производство.

Преструктурирането засяга и платформата за мащабируеми системи от следващо поколение (SSP), която също ще се преработва. SSP е архитектура от следващо поколение, която VW Group възнамерява да използва за широка гама от електромобили - от компактни хечбеци с марка Volkswagen до високопроизводителни модела на Porsche.

Софтуерните проблеми на Volkswagen се появиха още с пускането на първите модели електромобили от семейство ID. След превишаване на бюджета и забавяния на производството главният изпълнителен директор на VW Group - Оливър Блюм, направи мащабни промени в ръководството на най-високо ниво в Cariad в началото на тази година и новият главен изпълнителен директор Петер Бош вече работи върху „цялостен план за трансформация“.

Софтуерно интегрираните архитектури са неразделна част от съвременните електромобили. От тях зависят не само софтуерът на информационно-развлекателните системи, но и електрическите двигатели, батериите, електрическите системи, функциите за безопасност и системите за подпомагане на водача.

fallback
  • #5
    Илиян до 3 ( преди 1 година )
    Не съм нито млад, нито красив, нито богат-ако бях поне едно от тези, нямаше да карам VW:)Иначе, в Германия е по-евтино да имаш нов *** отколкото стар истински автомобил-става върпос за застраховка, данъци, допуск до централната част на града, където важат еко-норми и т.н. 20-годишния ти седан при -10 градуса и замръзнало/запотено задно стъкло как ще го паркираш паралелно в дясно на улицата с отворена задна врата? Сподели малко ветерански опит с нас "младите".
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Има една поговорка: Ако 1 програмист може да свърши една работа за 9 месеца, 9 програмиста могат да я свършат пак за 9 месеца. Тия, понеже са искали бързо да наваксат, са наемали на принципа, че 9 могат за 1 месец. Ама не би.
  • #3
    До #2 ( преди 1 година )
    Илиянe, ама и вие съвременните млади, пък и красиви, пък и богати хора много сте го закъсали с тия модерни технологии, че се чудиш да си топлиш стъкларията ли или да виждаш назад... Живи да ви ожали човек. Имам 20-годишен седан с прекрасна видимост назад, а не като всички съвременни "бункери" (сега ще наскачат разни да ми обясняват за камерата за обратно виждане). И ако толкова пък стъкларията е в лед, отварям си шофьорската и си гледам назад - няма да ми замръзне тиквата за 20 сек. навън...
  • #2
    Илиян ( преди 1 година )
    Ами да ги съкращават и да наемат млади и способни хора. Тези 2к човека ли измислиха абсурда отоплението на задното стъкло и на страничните огледата да се включват поотделно с различни копчета?! В коя ситуация ше искаш да си отопляваш само задното стъкло или само огледалата. Освен това, ако искаш дясно огледало да се смъква надолу като включиш задна скорост за по-добра видимост, трябва да изключиш отоплението-гениално нали. Това е VW Tiguan Allspace 2022-върховни немски инженер- дизайнери
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    2000 човека е някакъв абсурд. Толкова хора обикновено имат компании с по 10 продукта. Напълно съзнавайки, че нова ОС от нулата не е лека работа, екип от 100 до 150 целенасочени, опитни и сплотени хора щеше да свърши далеч по-добра работа.
fallback
Последни