fallback

Топ 50 на най-търсените коли в Европа

Tesla Model Y продължава да бие конкурентите, но се проваля по собствените си прогнози

Tesla Model Y не само си остава най-продаваният модел автомобили в Европа за тази година, но и успява да увеличи аванса си на върха през септември, показват предварителни данни на аналитичната компания DataForce. Върху представянето на щатския електромобил обаче пада и сянка: през септември регистрациите са под очакванията и дори под постижението от същия месец на миналата година.         Кросоувърите Q3 и Q4 e-tron са в основата на успехите на Audi, която се изкачва на четвърто място при най-продаваните марки в Европа през септември          Що се отнася до марките, септември е бил много силен за Audi, която се изкачва от седмо на четвърто място при най-популярните брандове в Европа. Ръстът на годишна база е 20%. Първата тройка се оформя от Volkswagen, Toyota и Mercedes.

Добри са новините и за Renault. Френската марка се бе смъкнала чак до девета позиция, но сега се изкачва три места нагоре - заслуга не само на бюджетното Clio, но и на доста скъпото Renault Austral. За отбелязване е също първото попадане на китайска марка в Топ 20 - MG. Дъщерният бранд на гиганта SAIC може да се похвали с 92% ръст на годишна база.

Сред водещите марки най-негативно се представя Ford - на фона на растящия като цяло пазар, европейското поделение на гиганта отчита 7.4% спад.           50-те най-продавани автомобила в Европа през 2023 (ГАЛЕРИЯ):

       

 

fallback
  • #45
    MythBuster ( преди 1 година )
    Писали сме заедно. Точно по тази причина от години ЗНАМ какво ще е бъдещето на Тесла а не го ВЯРВАМ. Това е устойчивият модел и се видя че преживя всякакви кризи по-добре, отколкото стогодишните със 100-годишният им опит и натрупани богатства и производствен капацитет.
  • #44
    MythBuster ( преди 1 година )
    До госта electric. Достатъчно е да се провери финансовия отчет за инвестициите които е направила Тесла в развойна дейност и нови производства, като например това в cybertrack, за което очакванията са че ще донесе положителен баланс чак след 18 месеца А дотогава ще е само на минус и въпреки това са както на печалба така и на положителен свободен паричен поток и натрупан свободен кеш над 26 милиарда, докато останалите трупат дългове. Toyota и volkswagen са натрупали по над 200 милиарда дългове
  • #43
    Гост до Хвалипръц ( преди 1 година )
    ........ в бъдеще ще бъде по-значим техен бизнес от автомобилния, доколкото там са без конглокенция. Само човек, който не вижда по-далече от носа си не може да види каква съдба очаква Форд, GM, VW, Стелантис, Тойота и прочее. Те са напълно обречени и вероятно ще изпаднат в несъстоятелност в рамките на 2030-2035г.
  • #42
    Гост до Хвалипръц ( преди 1 година )
    Другото важно, което се изпуска от мнозина е факта, че COGS при Тесла намалява всяко тримесечие, като на годишна база това са 2000 долара на автомобил. С разширение на мощностите в Тексас и Берлин, респективно увеличаване на мащаба, това намаление ще се ускори. А то е съчетано с 26 милиарда долара кеш по сметки и практически липса на значим дълг за радзлика от останалите компании в бранша. И увеличаване на този кеш с 1 милиард долара месечно. Да не говорим за енергетиката, която вероятно .....
  • #41
    MythBuster ( преди 1 година )
    Дай източника на информация за финансовия отчет на Тесла и ще ти цитирам частта с 16,3% Даже и съм можеш да си го потърсиш в източника на информация. След бързо търсене във файнейшън times заглавието е Tesla profits fall after price cuts and plant shutdowns в бизнес инсайдер Musk Expresses Uncertainty About Cybertruck's Production And Profitability. В Яху финанс заглавието е Even Tesla Needs To Tone Down Its EV AmbitionsИма ли смисъл да продължавам?
  • #40
    Гост до Хвалипръц ( преди 1 година )
    Голямата цел на Тесла е adoption, така, че тази политика на рязко намаляване на цените е съвсем умишлена. По-важното за тях е, че те могат да си го позволят, а останалите - НЕ. Префасонирането на фабрики за производство на ICE в такива за EV е кауза пердута, респективно всички установени производители не могат да произвеждат EV с печалба, а губят на всеки произведен автомобил. Дори за BYD това е факт, които правят своя кеш предимно от хибриди. Как свършва този филм в дългосрочен план е ясно
  • #39
    Гост до Хвалипръц ( преди 1 година )
    Отделно от ниското търсене на EV, произвеждани от т.нар. установени производители, виждаме и ревизия на плановете им по нарастване на производството на EV, по специално Форд и GM. Това, което мнозина не разбират е какъв е тренда на този пазар, а той е кристално ясен и се вижда в скандинавските страни, където EV минаха 50% от продажбите на нови автомобили. Много скоро произвеждането на ICE ще бъде неизгодно заради намаляващия мащаб, респективно капитала няма да върви в тази посока.
  • #38
    Гост до Хвалипръц ( преди 1 година )
    "Но важното е това: "Маржът на оперативната печалба, въпреки че намаля през годината с почти десет процентни пункта до 7,6%" - както казах, вече дълбоко под тази на масов производител като Тойота."----------------- Това е факт, да видим дългата игра, която играят Тесла какъв резултат ще даде. В резултат на политиката им Модел Y и 3 са без конглокенция като съотношение цена - продукт, а и вече виждаме резултата - ниско търсене на EV, произвеждани от установените производители......
  • #37
    MythBuster ( преди 1 година )
    Нека си говорим за коли, а не за домашни батерии за съхранение на енергия, стационарни батерии за съхранение на енергия, производство на зарядни станции, производство и монтаж на соларни покриви изграждане на най-голямата зарядна инфраструктура в световен мащаб и други странични дейности на Тесла, включително милиони за развойна дейност за батерии. Дай да си говорим за брутния марж печалба на продаден автомобил, за което съм ти дал данни?
  • #36
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    До 38: "В сегмента на електромобилите маржът на печалбата на Tesla е спаднал последователно от 18,1% на 16,3% " Това не знам откъде го е изсмукал който го е писал, но във финансовият отчет на Тесла такива числа не видях. Но важното е това: "Маржът на оперативната печалба, въпреки че намаля през годината с почти десет процентни пункта до 7,6%" - както казах, вече дълбоко под тази на масов производител като Тойота.
fallback
Последни