fallback

Топ 50 на най-търсените коли в Европа

Tesla Model Y продължава да бие конкурентите, но се проваля по собствените си прогнози

Tesla Model Y не само си остава най-продаваният модел автомобили в Европа за тази година, но и успява да увеличи аванса си на върха през септември, показват предварителни данни на аналитичната компания DataForce. Върху представянето на щатския електромобил обаче пада и сянка: през септември регистрациите са под очакванията и дори под постижението от същия месец на миналата година.         Кросоувърите Q3 и Q4 e-tron са в основата на успехите на Audi, която се изкачва на четвърто място при най-продаваните марки в Европа през септември          Що се отнася до марките, септември е бил много силен за Audi, която се изкачва от седмо на четвърто място при най-популярните брандове в Европа. Ръстът на годишна база е 20%. Първата тройка се оформя от Volkswagen, Toyota и Mercedes.

Добри са новините и за Renault. Френската марка се бе смъкнала чак до девета позиция, но сега се изкачва три места нагоре - заслуга не само на бюджетното Clio, но и на доста скъпото Renault Austral. За отбелязване е също първото попадане на китайска марка в Топ 20 - MG. Дъщерният бранд на гиганта SAIC може да се похвали с 92% ръст на годишна база.

Сред водещите марки най-негативно се представя Ford - на фона на растящия като цяло пазар, европейското поделение на гиганта отчита 7.4% спад.           50-те най-продавани автомобила в Европа през 2023 (ГАЛЕРИЯ):

       

 

fallback
  • #55
    Гост до Хвалипръц ( преди 1 година )
    ""да продава автомобили с 0% марджин на кола и в края на финансовата година да завършва с положителна net income." Ха-ха, ами тоя бисер??? Искал си да гласуваш, ама не си имал желание. Ха-ха, да ти имам финансовата култура, ха-ха-ха!"----------- Тази година Тесла ще направи net income след данъци само от енергетика в размер на 1.5 милиарда долара, като последното тримесечие тази сума е в размер на 500 милиона долара. И да, може да си позволи да продава автомобили с 0% марджин, кое не е ясно?
  • #54
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    "Производството щеше да задмине предлагането ако Тесла не беше намалила цените." Я пак? Тука сте се събрали от корифей нагоре май, ха-хаа-ха!
  • #53
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    "да продава автомобили с 0% марджин на кола и в края на финансовата година да завършва с положителна net income." Ха-ха, ами тоя бисер??? Искал си да гласуваш, ама не си имал желание. Ха-ха, да ти имам финансовата култура, ха-ха-ха!
  • #52
    MythBuster ( преди 1 година )
    Истината е някъде по средата. Производството щеше да задмине предлагането ако Тесла не беше намалила цените. Важното е че Тесла разполага с този инструмент за балансиране на търсенето и предлагането, докато останалите автомобилни производители само могат да си мечтаят за това. Те и сега предлагат електромобилите си на загуба и намаляването на цените ще е самоубийство.
  • #51
    Гост ( преди 1 година )
    "Колкото до бъдещето на EV - Тойота пуска следващо поколение батерии до 2028."--------- Вече осем години слушам за бъдещите проекти на Тойота, за бъдещия им EV - Тесла убиец, за батерия, която ще изкара 1000 километра и прочее. На пазара имат един единствен електрически автомобил, който има смешни продабжи и технически характеристики, а Тойота го произвежда на загуба. Погледни какво се случва на пазара в Скандинавия, Германия, Нидерландия и сам прецени какво предстои
  • #50
    Гост до Хвалипръц ( преди 1 година )
    И без финансови стимули в момента на пазара Модели Y и 3 нямат аналог като съотношение цена - качество. Твърдението, че производството на Тесла надвишава търсенето не кореспондира с фактите. Другата глупост е, че тези 26 милиарда долара са "от там - надуване на балона на акциите" и това твърдение показва сериозни пропуски във финансовата култура. Тесла намалява цените, защото има намерение да изхвърли от автомобилния пазар останалите, това е дългата партия в случая
  • #49
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    До Гост: Фактът че Тесла сваля цените и съответно печалбите осначава че производството им надвишава търсенето. И това при всичките финансови стимули за EV, които рано или късно ще свършат. Пропагандните мантри които повтаряш са за надуване на балона на акциите (тия 26 милиарда по банки са от там) и нямат много общо с реалността. Колкото до бъдещето на EV - Тойота пуска следващо поколение батерии до 2028. Тесла още не може да си пусне предишното като хората и все още разчита 99% на външни доста ...
  • #48
    анонимен ( преди 1 година )
    А истински цветен ще стане филма, когато Тесла с Мегапак започне да изкупува и съхранява произвеждания от солари ток между 11.00 и 16.00ч, който после ще предлага в своята мрежа на собственици на Тесла, които правят ограничено количество километри всеки месец. Тесла знае всеки автомобил колко километра изминава месечно и вероятно в бъдеще ще предложи срещу скромна сума, плащана на 1-во число, неограничено зареждане за собственик на Тесла, който прави до 1000 километра месечно ........
  • #47
    Гост до MythBuster ( преди 1 година )
    ..... А този тренд в Норвегия се случи за по-малко от десетилетие. В Дания и Швеция EV са вече 50%+ от продажбите. Кривата на търсене е същата като при Кодак vs дигиталните камери и се случва с ускорени темпове. Ако погледнем този топ 20, ще видим над милион малки и евтини коли, т.нар. бюджетни, продадени в Европа за първите девет месеца. Всички те си заминават, когато Тесла пусне кола за 50к лева
  • #46
    Гост до MythBuster ( преди 1 година )
    Най-важният момент, който мнозина пропускат е, че Тесла днес може да си позволи да продава автомобили с 0% марджин на кола и в края на финансовата година да завършва с положителна net income. Това, съчетано с липсата на планина от дългове, както е при останалите + десетки милиарди кеш on hand е смъртна присъда за останалите, защото те просто нищо не могат да направят с десетките си заводи и линии на доставчици, създадени за ДВГ. VW онзи ден обяви, че прекратява продажбата на ДВГ в Норвегия ....
fallback
Последни