fallback

Топ 50 на най-търсените коли в Европа

Tesla Model Y продължава да бие конкурентите, но се проваля по собствените си прогнози

Tesla Model Y не само си остава най-продаваният модел автомобили в Европа за тази година, но и успява да увеличи аванса си на върха през септември, показват предварителни данни на аналитичната компания DataForce. Върху представянето на щатския електромобил обаче пада и сянка: през септември регистрациите са под очакванията и дори под постижението от същия месец на миналата година.         Кросоувърите Q3 и Q4 e-tron са в основата на успехите на Audi, която се изкачва на четвърто място при най-продаваните марки в Европа през септември          Що се отнася до марките, септември е бил много силен за Audi, която се изкачва от седмо на четвърто място при най-популярните брандове в Европа. Ръстът на годишна база е 20%. Първата тройка се оформя от Volkswagen, Toyota и Mercedes.

Добри са новините и за Renault. Френската марка се бе смъкнала чак до девета позиция, но сега се изкачва три места нагоре - заслуга не само на бюджетното Clio, но и на доста скъпото Renault Austral. За отбелязване е също първото попадане на китайска марка в Топ 20 - MG. Дъщерният бранд на гиганта SAIC може да се похвали с 92% ръст на годишна база.

Сред водещите марки най-негативно се представя Ford - на фона на растящия като цяло пазар, европейското поделение на гиганта отчита 7.4% спад.           50-те най-продавани автомобила в Европа през 2023 (ГАЛЕРИЯ):

       

 

fallback
  • #65
    Гост до Лудория ( преди 1 година )
    А когато целия този процес е изграден вертикално, като powertrains, батерии, софтуер и всичко останало си изграждаш сам, резултата е продукт, който е на същата цена като автомобил с ДВГ, само дето го превъзхожда по всичко останало. Именно това е причината за първите девет месеца на 2023г. най-продавания автомобил да е Модел Y на Тесла, а на някои пазари продажбите на EV да са 50% и отгоре. Този процес е необратим и не разбирам защо е толкова трудно да се проумее.
  • #64
    Гост до Лудория ( преди 1 година )
    Няма значение от коя година като концепция са електромобилите, а е от значение това дали е възможно да създадеш кола с достатъчно добър пробег с едно зареждане, която да отговаря на всички характеристики на тези с ДВГ и това да е съчетано с мащаб на производство, респективно да води до положителен финансов резултат. Първи направиха това Тесла. Другото съществено е, че съвременния електромобил е по-скоро не кола, а софтуер на колела.........
  • #63
    Факт ( преди 1 година )
    Тесла нищо няма да изфърли защото прави само ел коли за да изфърли останалите явно се надявят всички да минат на ел коли което няма как да стане естествено
  • #62
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесла нищо няма да изфърли защото прави само ел коли за да изфърли останалите явно се надявят всички да минат на ел коли което няма как да стане естествено
  • #61
    анонимен ( преди 1 година )
    Тесла нищо няма да изфърли защото прави само ел коли за да изфърли останалите явно се надявят всички да минат на ел коли което няма как да стане естествено
  • #60
    PLAID ( преди 1 година )
    До Гост: рядко добър и аргументиран анализ. Насреща са ти емоционални фойерверки, понеже липсата на знания няма с какво да се запълни. Отдавна, много отдавна тука не става въпрос за коли. Който може да го разбере, ще го разбере. Който не може - няма нужда да му се обяснява. А факти от предучилищна като: 1. Европа не добива петрол и 2. От ауспуха излиза отрова за живите организми директно под прозорците, в носа и лицата им - изумително как пълнолетни хора не могат и не могат да ги разумеят...
  • #59
    MythBuster ( преди 1 година )
    Хайде познай в Африка, където фотоволтатите работят по повече часове през повече сезони и произвеждат два пъти повече отколкото в България, дали е по-лесно да зареждаш ток или бензин в някое отдалечено село? Но това е въпрос от десето степенно значение, защото въпросът от първостепенно значение е, дали някой в Африка купуват чисто нови автомобили до толкова че бъдещето на някой автомобилен производител да зависи от това и да се съобрази с този пазар?
  • #58
    Лудория ( преди 1 година )
    Па много им е дълга S-oбразната крива. От 1920 година чак преди година да минат отново някакъв процент. Чакам кога електромобилите ще бъдат 50% от продажбите като през периода 1902-1910 година. Ха дано... (тук знаете какво да си сложите). При равни условия и без дотации, и всичко свърши. Ако ще и 5000 к.с. да има и да ускорява до 100 за под секунда, в Африка, в средния запад на САЩ или дингирлика из Европа, като няма къде да зареди, ще си ползва нещо с ДВГ и някоя тубичка гориво в багажника.
  • #57
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    По дефиниция margin = income/revenue. Няма такова нещо като margin на кола и income от енергетика.
  • #56
    Гост до Хвалипръц ( преди 1 година )
    Това, което очевидно ти е трудно да разбереш е, че при замяна на една технология с друга / например, кон с автомобил / това не се случва бавно, а е процес, който се ускорява. Кривата винаги е S curve, а не е линейна. Всички подобни промени винаги се случват по този начин и няма нито един пример за обратното. Колко печелят компании като VW и Тойота днес няма значение, защото не го правят от EV, а от автомобили с ДВГ. Просто погледни тренда през последните 5 години, съвсем ясен е
fallback
Последни