Съвременните автомобили имат проблем с теглото и това е факт, който се отнася не само за някои гигантски модели, произведени в САЩ, но и за европейски коли. Те поставят на кантара масивни каросерия на SUV,, модерни системи за безопасност и ADAS (системи за подпомагане на водача), както и все по-големи и по-тежки батерии.
С разпространението на електрическите автомобили проблемът се влоши още повече и днес на пазара се срещат дори компактни SUV, чието тегло е близо 2 тона. Това „затлъстяване“ се облекчава единствено с използване на алуминий и въглеродни влакна, но то си остава голям проблем. И това си личи от следващия списък, съставен от колегите ни от Motor1, като той е пълен с автомобили, продавани в Европа и тежащи близо 3 тона.
10-те най-тежки автомобила в Европа (ГАЛЕРИЯ):
Rolls-Royce Spectre е първият електрически автомобил на британската марка. Още преди доставките до крайни клиенти да са стартирали (това ще стане в края на годината), той вече е най-тежкият автомобил на европейски пазар.
Неговото собствено тегло от 2965 кг надминава всички предишни рекорди и това е въпреки алуминиевата пространствена рама Architecture of Luxury, на която е изграден. Влияние върху общото тегло оказва и батерията от 102 кВт/ч, която сама по себе си отбелязва 700 кг на кантара.
Тегло: 2965 кг
Мощност: 584 к.с.
Съотношение на тегло/мощност: 5.07 кг/к.с.