Съвременните автомобили имат проблем с теглото и това е факт, който се отнася не само за някои гигантски модели, произведени в САЩ, но и за европейски коли. Те поставят на кантара масивни каросерия на SUV,, модерни системи за безопасност и ADAS (системи за подпомагане на водача), както и все по-големи и по-тежки батерии.
С разпространението на електрическите автомобили проблемът се влоши още повече и днес на пазара се срещат дори компактни SUV, чието тегло е близо 2 тона. Това „затлъстяване“ се облекчава единствено с използване на алуминий и въглеродни влакна, но то си остава голям проблем. И това си личи от следващия списък, съставен от колегите ни от Motor1, като той е пълен с автомобили, продавани в Европа и тежащи близо 3 тона.
10-те най-тежки автомобила в Европа (ГАЛЕРИЯ):
Ineos Grenadier е създаден за движение по тежък терен, което означава, че трябва да бъде и много здрав. Следователно няма как той да бъде лек и това си личи от характеристиките на версията Ineos Grenadier Station Wagon Fieldmaster Edition Diesel.
Британският офроудър с 5 врати и 5 места е и единственият в тази класация с шаси с лонжерон и свързана каросерия отгоре, както е в традицията на офроуд сегмента. 3,0-литровият редови шестцилиндров турбодизелов двигател на BMW има 249 к.с. и прави Grenadier автомобилът с най-лошо съотношение мощност/тегло.
Тегло: 2828 кг
Мощност: 249 к.с.
Съотношение на тегло/мощност: 11.35 кг/к.с.