IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Citroen не смята Dacia за конкурент

Някои от моделите на двете марки ще си съперничат, но французите няма да се ограничат с бюджетни предложения

Представеният само преди дни Citroen e-C3 и неговият фокус върху достъпната цена накара мнозина да предположат, че френската марка на концерна Stellantis ще се превърне в еквивалента на Dacia в Renault Group. Главният изпълнителен директор на Citroen - Тиери Коскас, обаче е категоричен, че марката му ще се конкурира с Dacia само в определени сегменти, но като цяла нейното позициониране на пазара ще бъде различно.


Citroen e-C3 - Dacia


„Citroen е масова марка на Stellantis, също като Fiat, докато Opel и Peugeot се намират малко по-наторе, но също са позиционирани под триото първокласни марки Stellantis - DS, Alfa Romeo и Lancia. Не бива обаче да ни сравнявате с марка, която уважаваме много. Разликата между Dacia и Citroën е, че ние сме марка със стогодишна история. Имаме и други основни ценности, а именно комфорт, простота, устойчивост и смелост, които ни отличават", соментира Коскас, цитиран от Autoweek.

Топ-мениджърът беше категоричен, че автомобилите трябва да бъдат достъпни за всички, но в същото време Citroen произвежда не само достъпни модели, но и по-големи автомобили като C5 Aircross и C5 X. Следователно позиционирането на Citroen като марка не е същото като това на Dacia. 


Citroen e-C3


Когато говори за конкурентни на Dacia модели в гамата на Citroen, Коскас вероятно има предвид новото супермини C3/e-C3 и предстоящия наследник на C3 Aircross в сегмента B-SUV. Базираният на семействата C3 модел ще бъде със 7 места, коeто го позиционира като индиректен конкурент на комбито Dacia Jogger.

Коскас допълва, че Citroen e-C3 „със сигурност е отговор на китайската офанзива“. Такъв ще бъде и предстоящият Fiat Panda, който технически до голяма степен ще повтаря френски модел. Голямато предимство на e-C3 е, че се произвежда в Европа - в Словения, докато конкурентът Dacia Spring, който е малко по-евтин, се сглобява в Китай. И това го прави уязвим към потенциалните мита, които ЕС може да наложи за вноса на китайски автомобили.


Dacia Spring


В Renault Group също не смятат да оставят нещата така и вече работят върху по-директен конкурент на Citroen e-C3 в лицето на следващото поколение Sandero Stepway, което ще получи напълно електрическа версия. Очаква се румънското супермини с нулеви емисии да дебютира около 2027 г. като бюджетна версия на предстоящите Renault 5 и Nissan Micra.


0 от 500
  • #13
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Пижо ( преди 1 година )
    Ситроен винаги е бил повече от Пежо
  • #12
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Факт ( преди 1 година )
    Какви фолкваген и бенц бе остарели тракалници разчитащи на умрелъта технология дизел измислена от немеца дизел най големо кпд те умни деугите прости да ама не като от барел петрол птоизвеждам повече литри бензин за чии тогава ми е тоя дизел с малка литрова мощност и работа у ниските обороти само тракторни двигатели.Като набухам повече бебзин и цената му пада от барел за кво ми е тогава тоя нисък разход а сега хибридите и електричките направо убиха немските тракалници.Ситроен минава на електрички
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Как да се съревновава с Дачия, след като румънеското по цени е на път да задмине доста производители
  • #10
    5 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Няма как Дачия да се конглокира с марка която е изчезнала, това им предстои на тези смешни коли със златни цени от Франция.
  • #9
    3 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    И кво като имат история.Правят едно и също нещо вече 50 години.CX-космически кораб за времето си който се поврежда много.BX интересен автомобил който страда от купчина недомислици и разпадаща се пластмаса. Ксантия и C5 - малко по добро качество поне не ръждяват.В същото време филксваген и ауди правят коли които с лекота минават половин милион а ръждата е отдавна забравена легенда. Най-накрая оправиха качеството с последната генерация хидравлични C5 и обявиха че нямало смисъл.Фалирайте ***.
  • #8
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Че то ... ( преди 1 година )
    кой смята неудачията за конКУРент!? Освен некой неудачник ...
  • #7
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Бовият ц3 електрик е топ
  • #6
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Какви ситроени имаше едно време- като се почне от легендарният DS, после CX, SM, XM, дори Xantia и C6 (последният истински ситроен, поне за мен) и се мине през различните (хот) хеч-ове, дори и неубиваеми "баничарки". Сега какво предлагат- С3, който на нищо не прилича, някакво извратено "сув- купе" и сув комби, но без 4х4.
  • #5
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Когато Ситроен купи Пежо, може и да стане по-луксозната марка. Дотогава.... Ситроен имат фенове от близкото минало с модели като Ксантия, ЗХ, Ксара, Ц4 и Ц5. Трябва натам да обрърнат поглед. Стабилни коли, без излишен лукс. Но при тия цени...
  • #4
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Високи дози френска арогантност, гарнирани със стагниращи продажби. Няма ли кой да му обясни на г-на че и стогодишните компании фалират?