IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Citröen показа с какво ще конкурира Dacia Spring

Новото поколение на C3 получи електрическа версия, която ще струва под 25 000 евро

Настоящият Citroen C3 излезе още през 2016 г. и беше време да направи място на четвъртото поколение на модела. Той е един от най-важните в гамата на марката, като през 2022 г. на него се падат 30% от продажбите. А новата генерация се насочва и към надпреварата при електрически автомобили от нисък клас, където Citroen определено изостава.


Citroen e-C3


Новият C3 получава дизайн на малък SUV с кубична форма, като отново залага на двуцветната каросерия. От компанията посочват, че 65% от C3 се продават в два цвята, като целта е при четвъртото поколение този показател да достигне 80%. Затова и при две от трите нива на оборудване двуцветната схема ще бъде стандарт, като също така това е първият автомобил на френската марка, който получава новото лого.

Идеята на Citroen е C3 да бъде практичен за ежедневна употреба. По този начин пътният просвет е увеличен с 30 мм, а позицията на водача е по-висока (+30 мм също), за да предложи по-добра видимост и по-лесно маневриране. Но преди всичко автомобилът остава компактен, тъй като ширината му е идентична със сегашния C3 (т.е. около 1,75 метра). Дължината му е 4,1 метра (3,99 метра при третото поколение).


Citroen e-C3


Интериорът е доста семпъл, но има програмата Advanced Comfort с тапицирани седалки. Над волана всички инструменти са заменени от тънко острие в основата на предното стъкло, което действа като хед-ъп дисплей. Има и 10,25-инчов мултимедиен екран в горната част, докато версията You предлага възможност за свързване на смартфона чрез приложение.

Електрическата версия e-C3 получава двигател с мощност 113 к.с., като максималната скорост е ограничена на 135 км/ч. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема около 11 секунди. Пробегът е само 320 км/ч, а благодарение на функция за бързо зареждане батерията се пълни от 20 до 80% за 26 минути. Вграденото зарядно устройство е с мощност 7 кВт, а като опция се предлага и допълнително устройство с 11 кВт.


Citroen e-C3

Бензиновият C3 е оборудван с двигател PureTech със 100 к.с., като този вариант запазва стила на своя предшественик.

Целта на Citroen е електрическата версия да успее да се пребори с Dacia Spring, като се очаква цената да бъде под 25 000 евро (без държавните субсидии), като това е доста по-евтино от Peugeot e-208 (35 300 евро) или електрическия Opel Corsa (36 050 евро). В същото време Spring в новия, по-мощен вариант Extreme с 65 к.с. струва около 23 000 евро.


Още снимки на новия Citroen C3 - вижте в галерията:

​​​​​​​

0 от 500
  • #24
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Врагът ( преди 6 месеца )
    Само на мен ли ми прави впечатление че порта за зареждане, не е от страната на тротоара, а от страната на пътното платно. Кабела ще лежи на асфалта и другите коли ще го газят за по сигурно зареждане, а някой камион може да отнесе и щепсела ако зараждане то се случва на някоя по-тясна уличка.
  • #23
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Банално и грозно, досегашният мъник С3 поне е симпатяга ако не особено спортно изглеждащ. Вижте това и вижте Порше 944 или хайде да е същата марка - Ситроен XM. Докъде стигнаха колите не е истина, техниката напред наистина, но дизайна все по-индийско-китайски. Не може ли да направят електрически автомобил с визията на XM например? Или нова версия на култовия DS 3 от преди десетина години?
  • #22
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 6 месеца )
    А ми с тия тапи по магистралите леко обезсмислят двг
  • #21
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 19 ( преди 6 месеца )
    Само, че нощната вече е 15 ст за квтч, а не 14 и разбира се най-много има смисъл при главно градско където бензинката би харчила 7 на 100 да речем или 8 на газ
  • #20
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Онуфри ( преди 6 месеца )
    препочитам ситроена между 2те ч***ии
  • #19
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Факт ( преди 6 месеца )
    Камик 1.5тси 150 коня при разход 5 на 100 грубо по официална таблица иначе стиг и до над 6 при цена 2.84л бензин а95 в Бг за 46лв изминавам 320км колкото изминавам с пълна батерия с горния Ситроен по данни от Ситроен.За ценовата разлика която е 8 пъти в зарежданията при цена на тока 0.14ст за квтч за едно зареждне на Камик и изминати с него 320км ще измина 2500км със Ситроена.Единственият недостатък на електриката е че зареждането отнема повече време.
  • #18
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Ситроена е с 37 см по-дълъг и с 48 кс по-мощен от Спринг-а. Определено ще е по-добрата оферта в страните със субсидии.
  • #17
    9 rate up comment 1 rate down comment
    До доктора ( преди 6 месеца )
    Къде сравняваш камик с електрическа кола.Все едно нокия 3310 и айфон.Друга технология балон срещу Конкорд
  • #16
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Да не забравяме, че колата е електрическа. Фирмите ще се избият за нея, защото ще спестяват 2/3 от горивото и още поне по 400 лв. на година за обслужване. Също толкова изгодна ще е за физически лица, които пътуват по над 60 км на ден, каквито в БГ няма много и затова ще получа много минуси.
  • #15
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Височината е 1.57 м - колкото малки СУВта като Камик