Дизеловият двигател датира от 1890 г., когато Рудолф Дизел - германски изобретател и машинен инженер, създава агрегат за използване в търговски приложения за производство на електроенергия. Конструкцията (двигател със запалване чрез компресия) запалва горивото, когато механичната компресия повишава температурата на въздуха в цилиндрите. Дизеловите двигатели не изискват запалителни свещи, използвани в конвенционалните двигатели с вътрешно горене.
През последните 40 години дизеловият двигател се превърна в значителен източник на енергия в камионите и автомобилите. Когато цените на бензина скочиха рязко по време на петролната криза от 70-те години на миналия век, моделите с дизелови двигатели, отличаващи се с нисък гориво, станаха още по-популярни. Въпреки това, те не успяха да се наложат в САЩ, където предпочитаното гориво си остана бензинът.
През последните години продажбите на дизелови автомобили спада, тъй като производителите насърчават продажбите на електромобили и хибридни превозни средства. Въпреки това през 2021 г. продажбите на дизели в Европа все още съставляват повече от 20% от общите продажби.
Кои обаче са най-надеждните дизелови двигатели, създавани някога? Отговор на този въпрос дават експерти от компанията Motor Verso, както и от изданието Slash Gear.
10 от най-надеждните дизелови двигатели (ГАЛЕРИЯ):
Двигателят Mercedes 2.1 OM611 е четирицилиндровата версия на серията дизелови двигатели, която включва съответно OM 612 и OM 613 с пет или шест цилиндъра. И трите са редови двигатели с общи характеристики. Те имат еднакъв обем на цилиндъра и са оборудвани с еднакви инжектори, бутала, биели, клапани и други компоненти. Всички двигатели са изградени с чугунени блокове и разполагат с алуминиеви цилиндрови глави с четири клапана на цилиндър.
Произвеждани от 1997 до 2006 г. двигателите от серията OM включват впръскване Common Rail с инжектори Bosch. В автомобилите Mercedes CDI Series II системата за впръскване използва механична помпа за подаване на гориво, клапан за регулиране на налягането, клапан за регулиране на потока и сензор за температура на горивото за управление на високото налягане. Двигателят 2.2 CDI OM611 произвежда от 82 до 143 к.с., като ресурсът му е над 600 000 км.