Дизеловият двигател датира от 1890 г., когато Рудолф Дизел - германски изобретател и машинен инженер, създава агрегат за използване в търговски приложения за производство на електроенергия. Конструкцията (двигател със запалване чрез компресия) запалва горивото, когато механичната компресия повишава температурата на въздуха в цилиндрите. Дизеловите двигатели не изискват запалителни свещи, използвани в конвенционалните двигатели с вътрешно горене.
През последните 40 години дизеловият двигател се превърна в значителен източник на енергия в камионите и автомобилите. Когато цените на бензина скочиха рязко по време на петролната криза от 70-те години на миналия век, моделите с дизелови двигатели, отличаващи се с нисък гориво, станаха още по-популярни. Въпреки това, те не успяха да се наложат в САЩ, където предпочитаното гориво си остана бензинът.
През последните години продажбите на дизелови автомобили спада, тъй като производителите насърчават продажбите на електромобили и хибридни превозни средства. Въпреки това през 2021 г. продажбите на дизели в Европа все още съставляват повече от 20% от общите продажби.
Кои обаче са най-надеждните дизелови двигатели, създавани някога? Отговор на този въпрос дават експерти от компанията Motor Verso, както и от изданието Slash Gear.
10 от най-надеждните дизелови двигатели (ГАЛЕРИЯ):
Двигателят 1.6 CRDI е част от серия от пет корейски дизелови двигателя с цилиндрови глави с два разпределителни вала и четири клапана на цилиндър. Както Kia, така и Hyundai използват двигателите в своите автомобили на европейския пазар и превозни средства със система за непрекъснато впръскване (CIS). Представен през 2007 г., 1.6 CRDi е част от семейството двигатели U и разполага с Common Rail инжектор с инжектори на Bosch, маховик с двойна маса, турбокомпресор с променлива геометрия и DPF филтър (след 2009 г. във второ поколение). В зависимост от версията и годината на производство, мощността на двигателя варира от 90 до 136 к.с.
Двигателят 1.6 CRDi демонстрира изключителна надеждност от представянето си и AutoSpruce му дава оценка за издръжливост от 500 000 км. Двигателят от първо поколение се възползва от липсата на плаващ маховик, което при други дизелови двигатели става причина за проблеми и ремонти.
Първите двигатели със 115 к.с. страдат от загуба на мощност поради неправилно функциониращ турбокомпресор. Kia реши проблема, като промени софтуера на двигателите, произведени от 2006 до 2009 г. Двигателят CRDi също има някои проблеми с инжекционната система на Bosch, но елементите на системата могат да се ремонтират.