IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Jeep не се отказва от ДВГ и готви бензинов мотор с 530 к.с.

Stellantis разкри характеристиките на новия 3,0-литров агрегат

Новото поколение бензинови двигатели на концерна Stellantis, в който влизат американските марки Jeep, Chrysler, Dodge и RAM, ще получат модификация Hight Output, за да развиват не по-малко от 527 к.с. Това обаче няма да бъде максималната им мощност, разкри в интервю за Automotive News вицепрезидентът на концерна Мики Блай.


двигател


Появата на новите бензинови двигатели под името Hurricane беше анонсирана още през миналата година, като се считаше, че те ще се предлагат в два варианта на мощност - 406 и 507 к.с. Това ще бъдат 3,0-литрови редови мотори с 6 цилиндъра и двойно турбо, които ще заемат мястото на използваните в момента от американските марки V8 двигатели от семейството HEMI.

Блай разкрива, че в новия мотор ще се предлага и във версия с 4 цилиндъра и обем 2,0 литра, като не е изключено да се появи дори още по-малък вариант - с 3 цилиндъра. Трите нови двигатели ще се поставят и на европейските модели на концерна. Както е известно, Stellantis притежава марки като Maserati, Alfa Romeo, Lancia, Peugeot, Citroen, DS, Opel, Fiat и др.

От думите на топ-мениджъра става ясно, че появата на ново семейство двигатели не означава прекратяване на производството на мотора на Chrysler от серията Pentastar. Това са 3,6-литров атмосферни V6 агрегати, които вицепрезидентът на Stellantis определи като „евтини, надеждни и добра основа за използване в хибридни системи“.


0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Пропов ( преди 6 месеца )
    Не знам коя тенденция е по пагубна в дългосрочен план за собствениците. Електрификацията или даунсайзинга. И в 2та случая имаш един консуматив на стойност 10 до 20 хил. евро на всеки няколко години. Кое е по удачно да сменяш - двигател или батерия. Вероятно двигател, щото все пак си остава кола с ДВГ и всичките и свободи и удобства.
  • #6
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Намален обем го компрнсират с турбота но турбото е консуматив.Няма нищо по добро от ве 8 атмосферен с голям обем
  • #5
    6 rate up comment 0 rate down comment
    И.а. ( преди 6 месеца )
    Значи в Европа 1.3 мотор браво бе виж в САЩ кви тупалки карат.
  • #4
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Върнете ( преди 6 месеца )
    френския амосферен 3.0 V6, дето можеше да се турбинира от 200 на 400 коня.
  • #3
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 6 месеца )
    Не ми се вярва да ги слагат на Пежо/Ситроен. Май само Алфа и Мазерати са им премиум. Не знам за DS. Те вървят към електрички, но на Пежо/Ситроен може да дадат 2.0 турбото на Алфа... пак е по-добре от сега
  • #2
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Ами 3.6 е атмосферен, този е редови с турбо. По интерсното е наистина какво ще правят с тези на Алфа,които твърдят дори че покрива Евро7 и Мазерати. А те са V6 с турбо. Ако почнат и да ги слагат и на Пежо/ Ситроен ще е добре, че с тези миксери са гола вода (508 примерно)
  • #1
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Друг Гост ( преди 6 месеца )
    Ами браво, но не им ли станаха много шест-аците? :-) Имат 3.6 на Крайслер, 2.9 на Алфа, 3.0 на Мазерати... сега и този. Вярно е, че само този е редови