Alfa Romeo 6 e от онези автомобили, които винаги са будели любопитство и спорове. Имаше ли смисъл да се прави такъв луксозен модел на Alfa Romeo, която винаги е била повече или по-малко спортна марка? Беше ли той твърде строг за луксозен модел или твърде луксозен за спортна марка?
Моделът 6 си остава спорен - хората или го харесват, или не. Защото тук не се касае за по-скоро класическа елегантност като при 164, произведен в сътрудничество с Fiat, Lancia и Saab, а за автомобил, определян като "италианския Rolls-Royce".
Alfa Romeo произвежда "шестицата" между 1979 и 1986 година, като предлага модела с 5-цилиндров дизел и два бензинови V6 двигателя - 2.0 и 2.5.
Интересен факт е, че има и избор между две 5-степенни механични трансмисии - класическа и известната като "dog leg" трансмисия с променена схема на превключване, при която първа предавка е наляво и назад.Алтернативата е тристепенен автоматик, идващ от ZF, които доставят и кормилното управление със сервоусилвател.
6 има модерно за времето си оборудване, включващо четири дискови спирачки, електрически реглаж на седалките, чистачки на фаровете и куп други "глезотии". През 1983 година моделът е частично модернизиран, като карбураторите на бензиновите двигатели са заменени от система за впръскване на горивото.
Колата, която виждате на снимките, е обявена за продан срещу 24 450 евро и е базово изпълнение с двулитров мотор. Прави впечатление доброто общо състояние, което върви заедно с доста малък пробег от под 90 000 км. Първата регистрация е от януари 1987, тоест вероятно се касае за екземпляр, произведен през последната година от моделния живот на Alfa Romeo 6.