Alfa Romeo 33 Stradale е суперспортна кола, чието задвижване е от типа две в едно, буквално и преносно. Изключително редкият суперавтомобил се предлага или с V6 двигател с два турбокомпресора, или с напълно електрическо задвижване. Това е буквалната част, представляваща два много различни подхода към характера на автомобила. Но това също означава, че 33 Stradale едновременно бележи края на една ера и началото на нова за Alfa Romeo.
Лари Доминик, старши вицепрезидент на Alfa Romeo и ръководител на операциите в Северна Америка, споделя малко повече за идеята на новия суперавтомобил. Да, това е почит към класическия 33 Stradale от края на 60-те години на миналия век, а производствената серия от само 33 автомобила беше разпродадена много преди дебюта му на 30 август. Но идеята от самото начало е била да се създаде емблематично Alfa Romeo, което да почита миналото, като същевременно проправя пътя за бъдещето на компанията.
„Това е една от причините, поради които искахме да предложим и двете задвижвания за проекта 33“, обясни Доминик. „Това е възможност да демонстрираме факта, че ние можем да направим Alfa Romeo от плът и кръв, независимо от задвижването. Ще можем да доставим ДНК на Alfa, независимо от типа на задвижването. Какво означава това ли?
За нас душата на на автобила трябва да е италианска, трябва да е спортна, трябва да е Rosso. Така че докато автомобилът като такъв е на първо място Alfa Romeo, задвижването в някои отношения е второстепенно", коментира топ-мениджърът.
Що се отнася до 33-мата купувачи, Доминик ни казва, че почти всички са избрали V6 пред електрическото задвижване. Той не предложи конкретна разбивка, но каза, че имат "само няколко" електрически бройки в процес на разработка. Той също така разкри, че планираният старт на производството е 24 юни 2024 г., което съвпада със 114-ата годишнина на Alfa Romeo. Дали дотогава купувачите ще сменят мнението си? Едва ли...