Преди половин век в световната индустрия за автомобилни двигатели се появи една отлична тенденция. Инженерите, които ги разработваха, започнаха да обръщат повече внимание на надеждността. Постепенно се появиха технологии и материали, които направиха възможно значително увеличаване на експлоатационния живот на задвижващите агрегати. И част от тях изкарваха 500 000 км без основен ремонт. Имаше и такива, които достигнаха милион километра.
Времената обаче се промениха и ресурсът престана да бъде основна цел пред автомобилните компании. Резултат от това, че някои от днешните мотори не могат да изкарат без проблем дори до края на гаранционния си срок. Защо се стигна дотук, обясняват експерти от изданието ZR, като посочат 7 технически причини за случващото се.
7 причини за изчезването на „вечните“ двигатели (ГАЛЕРИЯ)
Основната причина за масовото използване на алуминий в производството на цилиндрови блокове е намаляването на теглото. В крайна сметка алуминият е 2,7 пъти по-лек от чугуна. Експлоатационният живот на двигателите с блокове от леки сплави обаче е по-малък Техните цилиндри постепенно се деформират. Понякога след пробег от 100 000 км по тях се появяват драскотини. Това се случва особено често при двигатели с компресор.