fallback

Защо изчезнаха „вечните" двигатели?

7 технически причини за намаляването на ресурса на съвременните мотори

Преди половин век в световната индустрия за автомобилни двигатели се появи една отлична тенденция. Инженерите, които ги разработваха, започнаха да обръщат повече внимание на надеждността. Постепенно се появиха технологии и материали, които направиха възможно значително увеличаване на експлоатационния живот на задвижващите агрегати. И част от тях изкарваха 500 000 км без основен ремонт. Имаше и такива, които достигнаха милион километра.

Времената обаче се промениха и ресурсът престана да бъде основна цел пред автомобилните компании. Резултат от това, че някои от днешните мотори не могат да изкарат без проблем дори до края на гаранционния си срок. Защо се стигна дотук, обясняват експерти от изданието ZR, като посочат 7 технически причини за случващото се.

7 причини за изчезването на „вечните“ двигатели (ГАЛЕРИЯ)

fallback
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Петърчо, защо се стесняваш да напишеш Зa Pyлем, а пишеш ZR? Точно на руснаците бих вярвал, на най-некадърната нация, която един свестен автомобил не е проектирала.
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    11 - ами зависи много в коя част на Германия гледаш. На сеевроизотк, може и да видиш, районите около Дрезден също, както и в "дълбоката провинция", дори в космополитния Берлин! Тръгнеш ли от Франкфурт на север по А5, след има няма 50км, автопакра остарява рязко с поне 10г.
  • #12
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Пак повтарям, в консуматорското обество, няма място за дълготрайни стоки. А при тях всичко е софтуер, та смятай.." че какво вече ви остана освен да повтаряте повтаряте повтаряте повтаряте повтаряте мантри и митове? Нещо за софтуерен ъпдейт да си чувал? За хакване? Модификация?
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Средният европейски пробег е под 20 хил км, - колко хора виждате в Германия да карат 20-25 годишна кола, за да им е необходим 4-500 хил ресурс? В Испания масово се продават таксита на 300-350 хил км и до оня ден са били 6 дена в седмицата градско.
  • #10
    356 ( преди 1 година )
    Да, бе, до вчера никъде нямаше автосервизи, защото всички двигатели не се чупеха! Чувате ли се какви ги говорите?! Едва съвременните двигатели /и то не на вс.производители/ са вече достатъчно усъвършенствани.Това не означава обаче,че не се налага поддръжка и правилна експлоатация. Помня старите дизели и бензинки, трудно палещи, шумни, жадни, къдящи сажди, немощни, постоянно някой заляга отдолу да види що не работят...и какво тропа обаче имаше и големи "разбирачи", и Вие ли сте така?
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    абе тия "вечните" двигатели от предишните времена нещо все по-малко се виждат по улиците.. нали са вечни? Нали се ремонтират евтино и лесно? Къде са сега?
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    за какво ти е чугунен блок затова има гилзи
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    6, електриките може да са надеждни, до момента до който не им вкарат и на тях "програмеруемо стареене". Пак повтарям, в консуматорското обество, няма място за дълготрайни стоки. А при тях всичко е софтуер, та смятай..
  • #6
    Последния Софиянец ( преди 1 година )
    Къде са антиелектриците да обяснят как електричките са ненадеждни ?
  • #5
    Не ( преди 1 година )
    Не не са се объркали. Вече почти няма нова кола с хидравлични повдигачи. При тях няма нужда от регулиране. Повечето са с чашки или пулчета, и променлива геометрия с дефазатор. И на всеки 30000 км реглаж. А ако се кара на газ и по често. За алуминиевите блокове също е вярно, че са по малко издръжливи от чугунените.
fallback
Последни