fallback

Защо изчезнаха „вечните" двигатели?

7 технически причини за намаляването на ресурса на съвременните мотори

Преди половин век в световната индустрия за автомобилни двигатели се появи една отлична тенденция. Инженерите, които ги разработваха, започнаха да обръщат повече внимание на надеждността. Постепенно се появиха технологии и материали, които направиха възможно значително увеличаване на експлоатационния живот на задвижващите агрегати. И част от тях изкарваха 500 000 км без основен ремонт. Имаше и такива, които достигнаха милион километра.

Времената обаче се промениха и ресурсът престана да бъде основна цел пред автомобилните компании. Резултат от това, че някои от днешните мотори не могат да изкарат без проблем дори до края на гаранционния си срок. Защо се стигна дотук, обясняват експерти от изданието ZR, като посочат 7 технически причини за случващото се.

7 причини за изчезването на „вечните“ двигатели (ГАЛЕРИЯ)

fallback
  • #23
    Ценко Чоков ( преди 6 месеца )
    Вечен двигател построи Стефан Маринов и после го убиха преди да стигне до патентоване
  • #22
    Просто е ( преди 6 месеца )
    Хаха, вечните двигатели изчезнаха, защото дадоха свобода на маркетинговите отдели, дори създадоха нови отдели, занимаващи се специално с планираното остаряване и това то да се случи в определен срок, така че похарчените за производството пари да се върнат в компанията под формата на сервизно обслужване, резервни части и т.н.
  • #21
    Габдулла ( преди 6 месеца )
    Старите дизели на Мерцедес, 1.9 TDI. 1.9JTD. Боксерите на Алфа и Субару. Двулитровите, осемклапанови мотори на Пежо, Хонда и особено Тойота.... Последната марка наскоро направи много здрав точно такъв мотор. Мотори с удължен пробег се правят от всички марки за таксита, полиция...Стига да им позволят икономистите, защото не само колите се правят от счетоводители
  • #20
    Шофер ( преди 6 месеца )
    Не знам как Ви излизат математическите, но лична кола на милион е почти невъзможно. Затова и производителите въобще и не се и мъчат да направят такива, веднъж, че първоначалната цена ще е непосилна за мнозинството и втори път е не, че не могат да направят ами вече ще остарее морално докато ги навърти...
  • #19
    Чук ( преди 6 месеца )
    Най голямресурс имат трите кенчета с духалка - даунсайз за дауни бичат по 2 млн без проблем хахаха
  • #18
    Чук ( преди 6 месеца )
    Да изкараш милион ха дано ама надали
  • #17
    Мути ( преди 6 месеца )
    Моята кола не може да прегрее, има ограничител на мощността който сработва при минимално повишение на температурата.
  • #16
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Не знам какво легенди разказвате, но съм си купувал два пъти нова кола. Първият път я продадох на 350 хил км с перфектен двигател и започнах да доливам масло чак след 250 хил, като на 15 хил съм доливал не повече от 300 мл. Сегашната ми е на 170 хил и не доливам нищо за 20 хил между смяната на маслото. И двете коли са малки мотори с турбо компресори на средна ръка марки, сравнително сложни двигатели.
  • #15
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Нищо вярно няма в това, че турбото намалява ресурса на двигателя. Съвременните двигатели с турбо работят в по-ниските обороти. Нужно ли е да обяснявам защо това увеличава ресурса? Единствен негатив е, че турбото е допълнителен елемент, който също носи риск от авария. Но напоследък подобни неща са изключително редки.
  • #14
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Петърчо, защо се стесняваш да напишеш Зa Pyлем, а пишеш ZR? Точно на руснаците бих вярвал, на най-некадърната нация, която един свестен автомобил не е проектирала.
fallback
Последни